Infraestructures

Endesa inicia la construcció de la subestació de Santa Llogaia

Obté llum verd de l'Ajuntament, després de més d'un any, per fer la infraestructura que servirà perquè l'energia de la MAT millori la cobertura elèctrica a l'Alt Empordà

Amb gairebé dos anys de retard, finalment Endesa ha començat la construcció de la subestació de Santa Llogaia d'Àlguema que ha de servir per transformar l'energia de la línia de la MAT de 400 kV a 132 kV, per poder-la usar en les xarxes de la companyia a l'Alt Empordà i poder millorar la cobertura elèctrica a la comarca.

La infraestructura, que s'havia de començar a construir a mitjan 2014, va tenir un primer retard en el tràmit urbanístic quan al març del 2014 la comissió d'Urbanisme de Girona va acceptar una al·legació per una de les línies de 132 kV que hi estan relacionades, i això va fer que no s'aprovés fins a la sessió del juliol.

El retard més important, però, ha vingut de l'Ajuntament de Santa Llogaia. Des del novembre del 2014, quan al DOGC es va publicar l'aprovació final d'Urbanisme, que l'únic que faltava a Endesa era la llicència municipal, un tràmit habitualment ràpid. Al llarg de tot aquest temps, en el consistori s'ha argumentat que faltaven documents i en la companyia han argumentat que se'ls trametia tot el que se'ls demanava. En tot cas, no ha estat fins a final d'aquest 2015 que l'Ajuntament ha donat el permís definitiu i la companyia, que sempre ja havia deixat clar que ho tenia tot a punt per començar tant bon punt obtingués la llicència municipal, ja n'ha començat els treballs.

Més d'un any d'obres

De moment, Endesa tot just ha començat i encara s'està en una fase preliminar de l'obra, bàsicament amb treballs de moviments de terres. Els càlculs d'Endesa són que les obres de la subestació s'allarguin més d'un any i la infraestructura estigui acabada el 2017. Després, caldrà fer-hi arribar les línies elèctriques que en dependran.

L'energia de la MAT no servirà per ajudar a millorar la cobertura elèctrica a l'Alt Empordà fins ben bé el 2018, uns quatre anys després que els 400 kV arribin a l'estació de Santa Llogaia. De fet, abans dels diferents retards en la infraestructura, aquesta ja anava tard. A principi del 2014 Endesa ja va admetre que no preveia tenir-la llesta fins a mitjan 2015, bastants mesos després que la tardor del 2014 s'activés la MAT entre Bescanó i Santa Llogaia.

Pressupost

Segons l'aprovació del projecte publicat al DOGC al març del 2014, el pressupost de l'obra és de 8.993.715 euros i el termini per a la construcció i la posada en servei de les instal·lacions es fixava en dos anys. A Endesa calculen que no es trigarà tant, però que sí que trigarà més d'un any, i per això situen el final de la construcció de la subestació a l'any 2017, sense especificar res més.

LA XIFRA

9
milions
és gairebé el pressupost de l'obra, segons va publicar el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

LES DATES

2017
és l'any
en què Endesa calcula que estarà acabada la subestació, uns dos anys més tard del previst.
07.10.14
és el dia
en què REE va posar en marxa la MAT entre Bescanó i Santa Llogaia que, per ara, no serveix per al territori.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona