Infraestructures

Primers passos per a la millora de la C-66 entre Cornellà del Terri i Besalú

En espera del desdoblament d'aquest tram, que no es podrà fer a curt termini, la Generalitat adjudica la redacció d'un projecte d'obres de reforma

El tram de la carretera C-66 comprès entre els termes municipals de Cornellà del Terri i Besalú, que inclou la variant de Banyoles i la travessera de Serinyà, serà objecte a curt termini d'unes obres de millora valorades en 2,5 milions d'euros. La Generalitat, que és la titular de la carretera, n'acaba d'adjudicar la redacció del projecte, que podria estar enllestit dins d'aquest mateix any.

El projecte és conseqüència d'un estudi que va realitzar l'any passat el Departament de Territori i Sostenibilitat per esbrinar els aspectes a millorar en aquest tram, després d'una petició en aquest sentit feta per l'Ajuntament de Banyoles, preocupat per l'elevat nombre d'accidents que s'hi registra. De mitjana, cada dia hi circulen 13.150 vehicles, segons les dades del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Intervencions

S'haurà d'esperar a tenir el projecte redactat per saber les obres concretes que s'hi faran, però la Generalitat ha avançat que “s'estudiarà” l'allargament dels carrils d'acceleració i desacceleració dels enllaços, la millora de les interseccions, la possible redefinició dels sectors urbans (en referència a la travessera de Serinyà) i dels trams de carril addicional, la implantació de separadors dels dos sentits de circulació al centre de la calçada, la millora de la senyalització, la correcció dels límits de velocitat i de les zones d'avançament i la millora del ferm.

El desdoblament

Existeix un projecte per desdoblar la C-66 entre Cornellà del Terri i Besalú, però, atès que s'ha descartat executar-lo a curt termini a causa de la falta de recursos, es va decidir fer-hi una inversió –modesta, en comparació amb la que comportaria un desdoblament– en millores encarades a elevar-hi la seguretat.

La carretera objecte del projecte té una longitud de gairebé 14 quilòmetres, que passen pels termes municipals de Cornellà del Terri, Porqueres, Banyoles i Serinyà (al Pla de l'Estany) i Sant Ferriol i Besalú (a la Garrotxa). Els seus extrems són l'enllaç del final de la carretera desdoblada entre Sarrià de Ter i Porqueres (a l'altura d'Haribo) i l'inici de la variant de Besalú, que enllaça amb l'autovia A-26 (en direcció a Olot) i l'N-260 (cap a Figueres o cap a Olot).

LES XIFRES

13,9
quilòmetres
fa de llargada el tram de la carretera C-66 que es millorarà.
13.150
vehicles
circulen diàriament, de mitjana, en el tram objecte de millores.
2,5
milions d'euros
és el cost de les obres, de les quals s'ha adjudicat el projecte.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona