Infraestructures

Els alcaldes insten el govern a defensar la gratuïtat de l'AP-7

L'administració proposa que la desviació del trànsit pesant cap a l'autopista sigui optativa, amb una bonificació del 35%, i no obligatòria

El territori demana respectar els acords presos entre tots els governs locals al Perelló

Contents i alhora inflexibles. Els alcaldes del territori es van mostrar ahir satisfets per la voluntat del Ministeri de Foment i la Generalitat de solucionar l'alta accidentalitat de l'N-340 però no van oblidar en cap moment que els acords subscrits al Perelló són “inamovibles”, tal com va assegurar el primer edil d'Amposta, Adam Tomàs, a la sortida de la reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. És a dir, que la vintena de representants del territori que van assistir a la cita van valorar positivament la bona voluntat de les administracions competents però van reivindicar una mesura que no es va preveure en la reunió de dilluns entre govern i Foment: la gratuïtat dels peatges de l'AP-7 per al trànsit intern mentre no s'impulsi l'autovia.

L'objectiu de la conselleria de Territori, tal com va expressar ahir Vila, és aplicar una solució efectiva i consensuada entre tots. I per consensuada s'entén que ha de tenir el vistiplau tant dels transportistes, principals afectats si es restringeix el pas del trànsit pesant per la Nacional, com del Ministeri de Foment, que no vol ni sentir a parlar de la possibilitat d'obrir l'autovia a tots els vehicles. És per aquest motiu que la valoració de la reunió celebrada a la Delegació del Govern a les Terres de l'Ebre va diferir entre uns agents polítics i uns altres.

Mentre que Vila va destacar la “col·laboració i el consens absolut” de la cita, Tomàs va recordar que “el que reclama la ciutadania són accions més contundents i que l'Estat doni senyals de vida”. Això sí, com a resposta a les queixes dels transportistes, els polítics reunits van estudiar la possibilitat que, en cas d'obrir l'AP-7 al trànsit pesant, aquesta mesura impliqui voluntarietat i no sigui obligatòria. En aquest cas, la reducció del preu del peatge serà inferior, d'un 35% respecte del 50% que s'aplicaria si es prohibeix el pas dels camions per l'N-340.

Aquesta mesura, però, serà provisional. L'aplicació dependrà de les successives converses que es duguin a terme a tres bandes, entre ajuntaments, Generalitat i ministeri, en les pròximes setmanes.

L'alcalde del Perelló, Ferran Cid, va parlar d'un termini “d'entre tres i tres mesos i mig” per tirar endavant qualsevol mesura. Del seguiment de qualsevol novetat se n'encarregarà una comissió creada amb els alcaldes que debatrà qualsevol proposta. L'òrgan analitzarà, per exemple, la proposta llançada per Foment per construir cinc rotondes a Alcanar, Camarles, la Ràpita, l'Ametlla i l'Hospitalet.

Al marge, tots els ajuntaments ratificaran en sessió plenària les reivindicacions de l'N-340 acordades aquests dies.

LA FRASE

La ciutadania reclama accions més contundents i que l'Estat doni per fi senyals de vida
Adam Tomàs
ALCALDE D'AMPOSTA


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona