Infraestructures

El govern reclama el tram de l'N-II Tordera-Maçanet

La Generalitat ha demanat a l'Estat que li traspassi aquest tram, amb la dotació econòmica necessària per desdoblar la carretera

El conseller de Territori diu que el tema “ja està madur”

El conseller de Territori, Santi Vila, ha reclamat a Foment que l'Estat traspassi a la Generalitat el tram de l'N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, i que ho acompanyi de la dotació econòmica necessària per duplicar la carretera. En resposta a una interpel·lació al Parlament, Vila va dir ahir que confia que el ministeri inclogui el traspàs “en l'agenda de temes a desencallar properament”. De fet, de tot el traçat de l'N-II al sud de la demarcació, aquest tram de 8,5 quilòmetres és l'únic que l'Estat no pensa desdoblar. D'aquí l'interès de la Generalitat a tirar endavant l'obra. Durant la compareixença, el conseller també va criticar “el segrest per part d'Aena” de l'aeroport de Girona.

Foment va descartar desdoblar el tram Maçanet-Tordera, al·legant que era massa cara, amb un cost per quilòmetre de 30 milions d'euros. En comptes d'això, un cop la futura A-2 arribi fins a l'enllaç de la C-35, Foment preveu construir una via de gran capacitat que passi per l'interior, i no resseguint la costa.

Tot i això, la Generalitat ha insistit perquè la carretera no quedi com es troba ara. I ahir, com va revelar el conseller Vila al Parlament, el govern ja va fer formalment una proposta a l'Estat. La Generalitat ha reclamat a Foment que li traspassi el tram Tordera-Maçanet, i que acompanyi el canvi de titularitat amb la dotació econòmica corresponent per poder-ne fer la duplicació. Santi Vila va assegurar que l'afer ja està “madur” i que, de fet, confia que el Ministeri l'inclogui “en l'agenda de temes a desencallar properament”. El conseller de Territori també va reclamar el suport de la resta de diputats per poder “pressionar l'Estat i, entre tots, aconseguir el traspàs”.

LA XIFRA

8,5
quilòmetres
és la llargada del tram de l'N-II des de Tordera fins a Maçanet de la Selva, que l'Estat descarta fer.

LA FRASE

Confiem que l'Estat inclogui el traspàs en l'agenda de temes a desencallar properament
Santi Vila
conseller de territori i sostenibilitat

Connexions amb Barcelona

Vila també va recordar que tirar endavant l'obra permetrà millorar, no només la mobilitat a les comarques gironines, sinó també les connexions amb l'àrea metropolitana. “Garantirà que l'accés a Barcelona es pugui fer pel litoral o per l'interior”, va precisar el conseller.

L'objectiu de la Generalitat és que l'actual N-II, a partir de Maçanet, es dupliqui fins a arribar a l'altura de Tordera (Maresme). Des d'allà, la nacional es farà entroncar amb la C-32, l'autopista del Maresme, que precisament ara s'estendrà fins a arribar a Blanes i a Lloret de Mar. Durant la seva intervenció, Vila també es va referir al futur baixador del TAV a l'aeroport de Girona, a la implantació del servei de rodalies i la seva extensió fins al Maresme, i a la prohibició de la circulació de tràilers per l'N-II. En relació amb la pèrdua de passatgers que viu l'aeroport de Girona, el conseller va dir que el principal handicap és “el segrest per part d'Aena” i va advocar per “una dinàmica de competència, de liberalització” del model aeroportuari que permeti fixar una política de taxes pròpia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona