Infraestructures i serveis

Rodalies de Girona té durant el primer any 439.000 viatgers

La xifra inclou només els usuaris que han fet trajectes entre Portbou i Maçanet per la nova línia RG1, no els que l'han usada per anar i venir de Blanes i el Maresme

La línia de rodalies de Girona, la RG1, es va posar en marxa avui fa un any amb dos objectius clars: d'una banda, tornar a unir la línia de Girona i Figueres de manera directa amb Blanes i el Maresme després de 20 anys i, de l'altra, augmentar molt les freqüències del corredor gironí. En les estacions petites –on no paren els trens de mitjana distància– va suposar duplicar l'oferta i passar de tenir un tren cada dues hores a un cada hora, ja que la RG1 disposa de vuit trens per sentit, que passen cada dues hores i s'aturen a totes les estacions. Els usuaris del tren han aprofitat el nou servei i en el seu primer any de funcionament un total de 439.000 persones han usat les noves freqüències de la línia RG1 per fer trajectes pel corredor gironí (entre Portbou i Maçanet), bàsicament perquè els va millor per horari que les de la R11, que ha continuat funcionant sense reduir el nombre de trens. Fonts de Renfe aclareixen que la xifra de viatgers de la RG1 no inclou els que l'han usada per a l'altre objectiu de la línia, anar i venir de Blanes i el Maresme sense haver de fer transbord a Maçanet-Massanes, ja que aquests es comptabilitzen com a passatgers de regionals, i no de rodalies.

Evolució creixent

Renfe ha concretat que la mitjana de viatgers diaris en dies laborables –la RG1 només funciona habitualment de dilluns a divendres, amb excepció de l'estiu– s'ha situat en el global d'aquest primer any en 1.931 persones. Aquesta xifra demostra que la línia ha tingut una evolució ascendent. La RG1 va començar, el primer mes, amb una mitjana de poc més de 1.700 viatgers al dia, xifra que va anar creixent fins a tancar el 2014 amb una mitjana de 1.905. Durant aquest primer trimestre del 2015 la demanda ha estat més alta i ara la mitjana global ja és de 1.931. Això significa gairebé 121 viatgers per tren.

Principals estacions

Renfe va facilitar ahir també dades de les cinc estacions en què més usuaris han usat la RG1 per a trajectes gironins. Destaca Girona, amb 1.295 viatgers diaris. Això suposa que un 67% dels passatgers de la línia van tenir com a estació d'origen o d'arribada Girona. En segon lloc se situa Figueres, amb 668 usuaris cada dia (aproximadament un 35% dels viatgers totals). Més enrere se situen Sils, amb 176 passatgers al dia; Caldes de Malavella, amb 162, i Flaçà, amb 113.

LA XIFRA

67
per cent
dels passatgers de la línia tenen com a estació d'origen o d'arribada la de la ciutat de Girona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona