Infraestructures i serveis

“Primera pedra” a 40 mesos d'obres

La ministra farà dilluns també l'acte simbòlic d'inici del tram Sils-Maçanet

Un cop acabada l'odissea del Caldes-Sils, ha arribat el torn de resoldre el greuge del Sils-Maçanet, un altre dels trams maleïts de l'N-II. La intenció del PP sempre ha estat que les obres s'hi reprenguessin després que s'acabessin les del Caldes-Sils, i l'encadenament no pot ser més exacte: el mateix dia que la ministra presidirà la posada en marxa del Caldes-Sils també posarà la “primera pedra” al Sils-Maçanet, tot i que, tenint en compte el període nadalenc, segurament els treballs en ferm no s'iniciaran fins al gener. I la previsió és que les obres vagin al mateix ritme lent que fins ara. Segons les condicions publicades quan el tram es va treure a licitació, el gener passat, l'adjudicatària –que ha estat l'empresa gironina Construccions Rubau SA– té 40 mesos per fer les obres. Això són més de tres anys per fer menys de tres quilòmetres.

En tot cas, l'acte simbòlic de col·locació de la “primera pedra” de dilluns ho és encara més en aquest cas, ja que en aquest tram els treballs ja van iniciar-s'hi fa anys, tot i que s'aturessin al cap de poc.

Sis anys empantanegat

Concretament, el tram Sils-Maçanet de l'N-II està empantanegat des de l'octubre del 2008, quan les obres es van aturar perquè la UTE adjudicatària va renunciar a fer-les després que unes modificacions fessin encarir els treballs més d'un 20%.

Al llarg d'aquest temps, a més, el projecte s'ha refet, ja que el govern del PP va decidir que l'A2 –l'N-II desdoblada– acabi a l'altura de l'enllaç de Vidreres (amb la C-35 i l'AP-7) i no continuï fins a Tordera com estava previst. Això ha fet no només que el desdoblament del tram Maçanet-Tordera s'hagi substituït per “millores” en la via actual, sinó també que el tram Sils-Maçanet que es desdobla s'hagi escurçat dels 4,7 km de l'anterior projecte a només 2,7 en l'actual (només fins a l'enllaç).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona