Infraestructures

infraestructures

Descartat el projecte d'una variant a la C-65 a Llambilles

L'alcalde del municipi i els de Llagostera, Quart i Cassà es van reunir amb el conseller de Territori i Sostenibilitat per acordar la mesura

S'estudia fer una nova rotonda com a alternativa

Els alcaldes de Llambilles, Llagostera, Quart i Cassà de la Selva van acordar la setmana passada amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, descartar la construcció d'una variant de la C-65 (la carretera que va de Girona a Sant Feliu de Guíxols) per evitar les cues de trànsit al semàfor de Llambilles. L'alcalde del municipi, Josep Maria Vidal, considera que la variant, tal com estava projectada, no hauria resolt la problemàtica del trànsit, i va qüestionar també el cost ambiental i econòmic. “Era un projecte faraònic de 37 milions d'euros. Es tracta d'un import inassumible avui dia”, va concloure.

La solució alternativa

Vidal creu que a llarg termini pot ser necessària la construcció d'una nova
C-65 que enllaci amb la C-25 (l'eix transversal). Mentre no sigui possible, però, l'alcalde proposa una solució alternativa. Es tractaria de fer una nova rotonda a la C-65 al principi del terme municipal, prop de Quart. Un ramal sortiria d'aquesta rotonda, per l'esquerra de la carretera en sentit Llambilles, per als vehicles que volguessin anar cap a dins el poble. Així s'estalviarien la ruta actual: trencar a la dreta a l'inici de les cases, passar per un carrer de darrere i anar a parar al semàfor per creuar la C-65.

Aquesta modificació permetria obrir el semàfor que provoca les cues, que només es tancaria per a vianants, fent ús d'un polsador. Vidal considera que l'obra tindria un cost “ínfim” en comparació amb el projecte de variant que es preveia i que resoldria les cues.

El Departament de Territori i Sostenibilitat es va comprometre a fer els estudis tècnics sobre la proposta de l'alcalde de Llambilles. A la trobada hi van assistir també el director general d'infraestructures, Xavier Flores, i el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font.

LA XIFRA

37
milions
era el cost estimat que hauria suposat la construcció de la variant per evitar les cues a Llambilles.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona