Infraestructures

infraestructures

REE recorda que el ramal de la MAT a la Selva va ser una proposta del tripartit

Arran de la moció de la Diputació i la que es farà al Parlament, la companyia subratlla també que el projecte el va tramitar CiU, i veu inviables ara grans canvis

Red Eléctrica de España (REE) considera inviable replantejar-se a hores d'ara el ramal de la MAT de Santa Coloma a Riudarenes i recorda que la majoria de partits que ara ho demanen estan implicats en el fet que el traçat sigui l'actual. Fonts de la companyia responien així ahir a aquest diari a la moció de dimarts a la Diputació de Girona –amb els vots a favor de CiU i ERC– i al compromís de dijous de la majoria de partits del Parlament –CiU, ERC, el PSC, ICV-EUiA i la CUP– davant No a la MAT La Selva que n'aprovaran una que demanarà el mateix: que es replantegi la necessitat d'aquest ramal de 400 kV; que s'estudiï la possibilitat de convertir l'actual línia de 132 kV a 220 kV, i que si es vol mantenir la MAT es faci de forma soterrada.

REE va recordar que inicialment les alternatives per fer el ramal eren per Vilablareix i per Brunyola, però que la Generalitat va proposar el 2006 –en època del tripartit– que es fes per Santa Coloma i Riudarenes, “perquè s'allunyava més de nuclis habitats i tècnicament era més viable”. També remarca que el projecte mediambiental el va aprovar “una conselleria d'ICV” i que després va quedar en un calaix “fins que va arribar CiU i va tramitar-lo”.

Pel que fa a la demanda de rebaixar la potència del projecte, REE ho considera impossible perquè “no és viable alimentar el TAV a menys de 400 kV”. També es descarta la possibilitat de soterrar-la perquè suposaria encarir el cost “per 10”; per “l'orografia del terreny, que no és pla”, i sobretot per motius tècnics: “No es pot soterrar amb energia alterna, s'hauria de fer en contínua a 320 kV –com al tram transfronterer– i això suposaria fer en un tram de 17 km una estació conversora a banda i banda, amb l'impacte que això també suposa.”

Un altre motiu esgrimit per rebutjar grans canvis són “els perjudicis econòmics”. Així, s'assenyala que “ja hi ha la subestació d'ADIF feta, terrenys comprats i pagats per on ha de passar la línia, un conveni signat amb Riudarenes...”. Per això, l'aposta de REE és fer nomes petits canvis ara que el projecte està en exposició pública.

Petits canvis en l'exposició pública

REE defensa que “l'operació bona per als opositors al projecte és presentar al·legacions” ara que ja s'està en fase de projecte executiu. Es recorda que ara s'està justament en exposició pública i s'assegura que REE està “oberta a arreglar el que s'hagi d'arreglar”. Això sí, la seva “plena disposició” se circumscriu només a “millores” dins del traçat actual. Fonts de la companyia remarquen que en tots els trams de la MAT s'han fet canvis a petició del territori, i remarquen que estan obligats a estudiar una a una totes les al·legacions que es presentin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona