Infraestructures

infraestructures

L'N-II de Figueres a Pont de Molins, en fase de redacció

Foment adjudica la redacció del projecte i hi destina 888.000 euros

El termini per redactar-lo és de deu mesos

Un pas més en un dels set trams del nord de l'N-II per al desdoblament. El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) va publicar dilluns la formalització del contracte per a la redacció dels projectes de traçat i construcció del tram entre la variant de Figueres i Pont de Molins. Es tracta d'un tram de 10,7 km del qual es va treure a licitació la redacció l'abril passat, juntament amb el tram Pont de Molins-la Jonquera, de 8,4 km.

El BOE especifica que l'import del contracte d'adjudicació de la redacció és de 887.677,08 euros euros. El termini per tenir-lo redactat és de deu mesos. Segons el pla N-II presentat per Foment fa uns mesos, les obres del tram entre la variant de Figueres i Pont de Molins tenen previst un pressupost de 35,37 milions.

Foment destaca que l'objectiu de les obres no és només dotar la via de dos carrils de circulació per sentit, sinó també remodelar els encreuaments i els enllaços existents per tal de “millorar la capacitat i la seguretat” a la via. El desdoblament de l'N-II al nord es farà en sistema de duplicació de calçada i no serà autovia; per això es tractarà d'una via convencional de dos carrils per banda en què hi podrà haver rotondes i encreuaments i en què la velocitat màxima no serà de 120 km/h sinó com a màxim de 100 km/h.

10,7
quilòmetres
és la llargada del tram entre la variant de Figueres i Pont de Molins.
35,27
milions
és el pressupost que Foment té previst destinar a l'obra d'aquest tram.

Situació a la resta de trams del nord

Pel que fa a la resta de trams de l'N-II al nord, també estan en fase de redacció del projecte el tram Orriols-Bàscara i el de Bàscara-variant de Figueres, mentre que les dues variants, la de Bàscara i la de Pont de Molins, són els trams més endarrerits i encara estan en fase de redacció dels estudis informatius. En canvi, els més avançats són els enllaços de Pontós i Garrigàs, amb el projecte aprovat a l'agost, i el tram d'Orriols-Vilademuls, amb el projecte aprovat a l'abril (la ministra Pastor va prometre treure a licitació l'obra abans d'acabar aquest any).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona