El desdoblament de la C-260 a Vilatenim costarà 23 milions i 10,4 seran per expropiacions

Ahir va sortir a exposició pública l'estudi informatiu

L'actuació consistirà a construir dos carrils més en un tram de 800 metres –des del giratori de l'estadi fins al cinturó de ronda–, fer un enllaç nou al cinturó de ronda i construir també un nou vial municipal que enllaci la zona comercial de Vilatenim amb el polígon del recinte firal. Es preveu que l'actuació suposi una inversió de 23 milions d'euros, dels quals 10,4 seran per a les expropiacions, ja que la intervenció afecta alguns habitatges i locals comercials.

La carretera tindrà dos carrils de 3,5 metres per cada sentit de circulació, separats per una mitjana de formigó. Es disposarà d'uns vorals exteriors d'un metre i mig i d'uns vorals interiors d'un metre. A més, es preveu la formació d'unes calçades laterals. Pel que fa a l'enllaç amb el cinturo de ronda, hi ha prevista la construcció d'un giratori d'un diàmetre de 180 metres, i l'N-II passarà, elevada, per sobre. Per motius d'encaix de la nova via desdoblada, també caldrà engrandir la rotonda de l'estadi, ampliant-ne el diàmetre exterior fins als 62 metres.

Pel que fa referència al nou vial entre la zona comercial i el recinte firal, tindrà una longitud de 700 metres, 7 metres d'amplada i dos vorals d'1,5 metres.

Un coll d'ampolla

Els estudis del desdoblament del tram de Vilatenim havien d'haver sortit a informació pública abans del juny, o com a mínim aquest era el compromís que va adoptar fa uns mesos el secretari de Mobilitat de Política Territorial i Obres Públiques, Manel Nadal, en una trobada amb els veïns. Durant les últimes setmanes, tant els afectats com el consistori de Figueres els havien reclamat públicament. Al final, ahir el text es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat i ara s'obre un període de dos mesos perquè els particulars presentin al·legacions, mentre que els ajuntaments tindran un mes més. El tram de Vilatenim és l'últim que queda per desdoblar entre Roses i Figueres i és un coll d'ampolla, especialment a l'estiu, que provoca grans retencions. Tot i ser el darrer que ha quedat pendent, va ser el primer tram que es va plantejar de desdoblar. Es volia fer pel traçat actual, com ara, però en aquell moment –ara fa quinze anys– l'oposició dels afectats va ser molt contundent. Alguns dels que s'hi oposaven ara ho veuen bé.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona