El viaducte del tren al Pont del Príncep ja travessa per sobre l'N-II

Passa molt a prop del terrat de dues cases de Santa Llogaia i del club de tennis

El viaducte que travessa l'N-II i el Manol és l'obra més complexa del traçat sud de la variant del tren convencional, que va de Vilamalla fins a la carretera d'Olot, i la que tindrà més impacte, ja que el tren passarà alçat, a deu metres del nivell de terra. A més, els pilars del viaducte estan situats a tocar d'alguns habitatges, com ara el mas Palol de Santa Llogaia, que és al costat del Club Tennis Figueres. La nova infraestructura ferroviària els ha afectat una part del terreny que envolta l'habitatge. També causa un gran impacte en la darrera casa que hi ha al Pont del Príncep, arran de l'N-II, ja que la part superior del viaducte transcorre molt a prop del sostre.

Aquesta és l'obra més costosa del primer tram de 4,5 quilòmetres de la variant de Figueres del tren convencional que s'està construint actualment. Tot el recorregut ja està traçat i, per tant, és a punt de culminar la fase del moviment de terres. Per això, la setmana passada ja es va poder obrir el vial de Vilafant que uneix l'Ajuntament i el nucli antic amb les Forques i les Closes d'en Clarà. Els treballs que es feien a l'altura de la piscina van obligar a tallar aquest vial durant unes setmanes.

Instal·lant la plataforma a Bàscara

m.vicente

Adif continua instal·lant la plataforma al viaducte que travessa el riu Fluvià a Bàscara i que és el més llarg entre Barcelona i la frontera amb l'Estat francès. De fet, l'empresa d'infraestructures va començar a instal·lar la plataforma el mes de maig pel costat sud del viaducte. Ara, els operaris ja han col·locat bona part de l'estructura sobre els pilars que travessen la carretera de Cabanelles i han començat a posar la plataforma també per la banda de Pontós. Aquest viaducte forma part del tram entre Vilademuls i Pontós, en el qual també hi ha el túnel de les Cavorques. Precisament, a mitjan mes Adif va anunciar que havia acabat de perforar aquest túnel en una primera fase. Ara les màquines treballen a dins del tub per acabar de foradar els metres superiors del túnel.

A la resta del traçat, a Pontós i a Garrigàs les obres continuen a molt bon ritme. En concret, els operaris estan treballant en diverses estructures. A més, també s'estan preparant els dos desviaments de l'N-II que estan previstos perquè hi pugui passar la via del TAV. Ara el que s'està fent és preparar els terrenys per posteriorment poder-los asfaltar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona