Infraestructures i serveis

Pressa per fer els nusos de Garrigàs i Pontós a l'N-II

Foment confia executar d'aquí a final d'any les quatre rotondes elevades i els dos ponts projectats

Arriba tard i amb presses. Foment pretén executar d'aquí a final d'any el projecte que ha de resoldre la perillositat dels encreuaments de l'N-II amb la carretera GIV-5125 –en direcció a Pontós– i la GIV-6226, que enllaça amb Garrigàs. I, posats a fer, Foment ha dissenyat un projecte de dimensions gairebé faraòniques. La solució plantejada és de tipus diamant: a cada una d'aquestes cruïlles, a banda i banda de l'N-II, dues rotondes alçades a uns 12 metres de terra i de 23 metres de diàmetre estaran unides per un pont de 30 metres de llarg i 12 d'ample. Cada una d'aquestes quatre rotondes estarà connectada als seus respectius vials d'accés i sortida a l'N-II per permetre tots els moviments dels vehicles sense que calgui creuar en cap moment la carretera nacional.

Obra faraònica

L'obra és faraònica perquè sota els ponts hi haurà l'espai necessari perquè en un futur (que avui dia ni es planteja) hi pugui cabre el desdoblament de l'N-II amb dos carrils de 3,50 metres d'amplada per sentit. El projecte actualment en exposició pública no compromet, doncs, el futur desdoblament i és concebut com un avançament del que es pugui realitzar més tard. Per fer aquestes obres, pressupostades en 10 milions d'euros, serà necessari aportar volums de terra per fer els terraplens de prop de 200.133 m³ a l'encreuament de Pontós i de 163.331,00 m³ al de Garrigàs. En un tram de 2.900 metres al llarg de l'N-II, les obres suposaran l'expropiació d'un total de 144.437 m², dels quals 120.640 m² (un 84%) corresponen a terrenys catalogats com a sòl rural. En total, seran unes vuitanta parcel·les que resultaran afectades entre els municipis de Garrigàs (40), Pontós (21) i Borrassà (20).

Més que contents

Els alcaldes dels dos municipis valoren positivament que finalment es desencallin les obres de dos encreuaments que el mateix projecte de Foment defineix com “perillosos des del punt de vista de la seguretat vial i en el quals es produeixen freqüents accidents”.

De fet, el projecte actual recull conclusions d'estudis que ja el 2006 recomanaven actuar en aquests punts. “Per fi es respon a una reclamació històrica” diu Josep Masoliver, alcalde de Garrigàs. A Pontós, l'alcalde, Narcís Algam, confessa que Foment ara ha anat fins i tot més enllà del que havien demanat.

“Per a l'encreuament de Pontós, nosaltres demanàvem d'ençà uns anys una illeta central a l'N-II per reduir la perillositat i no haver-se de parar al mig de la carretera. Però ara sembla que el que s'estila són aquestes rotondes en previsió del desdoblament que pugui passar per sota. Doncs estem més que contents”, diu Algam. El projecte està en exposició pública als ajuntaments dels municipis afectats durant un mes (fins al 25 de maig).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona