Un nou informe defensa la viabilitat de soterrar la MAT de Santa Llogaia a Bescanó i al ramal de Riudarenes

L'ha encarregat el CILMA, i afirma que el cost econòmic de la línia seria el doble

L'informe ha estat elaborat per Most Enginyers i disposat de la col·laboració de diversos enginyers, d'empreses de cables i, també, d'Anna Garriga, la degana de la facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UdG. El document es presentarà avui en un acte a Girona i reafirma el que sempre s'ha reclamat des del CILMA: el soterrament total de la línia de 400 kV. Ara mateix s'està construint el tram que va de Sentmenat fins a Bescanó, però el ramal fins a Riudarenes i el tram entre Bescanó i Santa Llogaia encara estan en fase de tramitació del projecte.

Un traçat diferent

L'informe tècnic defensa un traçat lleugerament diferent al que té Red Eléctrica, resseguint més el corredor d'infraestructures format per l'autopista, l'N-II i el TAV. En el ramal de Riudarenes, en canvi, s'opta per un traçat semblant al que ha previst la companyia elèctrica, però aprofitant camins que ja existeixen per soterrar la línia. A més, es descarta fer la subestació de Sant Julià de Ramis, ja que es considera que modernitzant la que ja hi ha a Juià seria suficient per incloure-hi tota l'estructura necessària per als 400 kV. Això també permetria compactar la línia de 132kV entre Juià i Figueres en cas que no es pogués suprimir, utilitzant el mateix corredor soterrat fins a Santa Llogaia. Pel que fa a la línia existent de 220 kV entre Vic i Juià –la que porta gran part del subministrament a bona part de les comarques gironines–, l'estudi proposa eliminar-la. Finalment, aposten per fer tot aquest tram en corrent altern i no com la interconnexió, que és en contínua.

El doble de cost

Respecte a l'aspecte econòmic, l'informe diu que el cost de soterrar la línia seria sis vegades més elevat que fer-la aèria pel que fa a la inversió. Però si es tenen en compte costos indirectes com ara l'impacte sobre les persones i activitats com el turisme, la pèrdua de valor dels terrenys i el manteniment posterior, afirma que només costaria el doble. I si s'hi afegeixen aspectes que s'han tingut en compte en la interconnexió com ara valors d'herència i preservació, el cost fins i tot seria inferior. Per aspectes ambientals també s'aposta clarament per l'opció soterrada, que és menys agressiva.

k

Consulteu l'informe a www.elpunt.cat



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona