Infraestructures

infraestructures

Figueres proposa que es desdobli el cinturó de ronda

L'alcalde, Santi Vila, ha fet una proposta a Foment pequè es deixi de banda la variant de l'A-2 i l'A-26 i s'opti per ampliar carrils al cinturó

Estalviaria diners i evitaria trinxar més el territori

L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ha fet una proposta al Ministeri de Foment perquè es deixi de banda la variant de l'A-2 i l'A-26 i s'opti per ampliar els carrils del cinturó de ronda. Vila ha fet aquesta aposta en vista que no es podrà fer la variant proposada fins ara i perquè considera que aquesta proposta seria més econòmica que la de la variant de l'A-2 i l'A-26 i, per tant, més viable en el context de crisi actual, i que a més evitaria trinxar més el territori.

L'alcalde va traslladar aquesta idea als responsables del ministeri en l'última reunió que va tenir a Madrid, en què també es va parlar d'altres qüestions, com l'accés nord de l'AP-7 i les rotondes de l'avinguda Salvador Dalí i en què va aconseguir el compromís del govern espanyol. En canvi, pel que fa a la proposta de l'Ajuntament de Figueres amb l'N-II haurà de ser ara estudiada pel Ministeri de Foment, que és qui ha de projectar l'obra.

L'ampliació de carrils al cinturó de ronda es podria fer amb celeritat si hi ha pressupost perquè els terrenys que caldrien per eixamplar la carretera N-II en el tram cinturó de ronda a Figueres ja estan fins i tot expropiats.

L'alcalde, Santi Vila, ha qualificat en diverses ocasions l'N-II de “corredor de la mort” pels nombrosos accidents que hi ha hagut, i considera que la via no pot seguir com està actualment. La idea que l'alcalde ha traslladat a Madrid és similar a la que ja va fer apostant pel minienterrament del tren convencional al centre de la ciutat, després de veure que Foment no tenia intenció de fer la pota nord del tren.

Pendent fa anys

La solució d'ampliar el cinturó de ronda passaria per abandonar el projecte pendent fa anys de fer una variant de l'A-2 a l'altura de la capital de l'Alt Empordà, per substituir el cinturó de ronda i que es faria coincidir amb la variant de la carretera d'Olot desdoblada, és a dir, l'A-26. La variant proposa que a partir del giratori de Borrassà l'autovia A-2 es desplacés per la part de ponent de Figueres, travessant el nucli d'Avinyonet de Puigventós i fins als Hostalets de Llers, on tornaria a enllaçar amb el traçat actual. La idea és que aquesta via es fusionés amb l'A-26, que seguiria el mateix recorregut a partir d'Avinyonet per evitar que els vehicles que vénen o que van en direcció a Olot hagin de passar pel mig de Figueres.

LA FRASE

Hem proposat una revisió del criteri amb l'N-II aprofitant el traçat actual i afegint-hi carrils
Santi Vila
alcalde de figueres

LA XIFRA

11
quilòmetres
fa el cinturó de ronda de Figueres des de la rotonda de Borrassà fins als Hostalets de Llers.

LA DATA

2008
La variant
de l'A-2 i l'A-26 està licitada des d'aquest any, tot i que està pendent de fa força més anys.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona