Infraestructures

Maresme

Foment atura i recupera la doble via entre Arenys i Blanes en una setmana

El BOE d'ahir incloïa l'obertura d'ofertes per fer l'estudi mentre que el de divendres passat la descartava

Forma part del pla de rodalies 2008-2015

Només una setmana. Aquesta ha estat la vigència de la decisió presa pel Ministeri de Foment d'aturar l'estudi per desdoblar la via del tren de la línia de rodalies entre Arenys de Mar i Blanes que s'havia licitat el mes de novembre passat. Ahir, el BOE tornava a recollir l'obertura d'ofertes per contractar serveis per a la redacció de l'estudi que es farà efectiva, si res no canvia, el dia 23 d'aquest mes. La doble via entre les dues estacions era un dels projectes significatius –bàsic per a la zona nord de la comarca del Maresme– del pla de rodalies 2008-2015 presentat a so de bombo i platerets per l'anterior govern del PSOE. El projecte plantejava construir una segona via de circulació en un tram de vint-i-dos quilòmetres que creua fins a vuit estacions. Tot i això, i tal com va emfatitzar al seu moment el secretari d'estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, “allà on sigui possible”. La publicació en el BOE de divendres passat que Foment s'havia fet enrere en l'encàrrec de l'estudi va aixecar les primeres veus de crítica al Maresme i, en especial, en el grup del PSC, que entenia que s'afectaven de ple les futures infraestructures en el territori. De fet, avui hi havia convocada una roda de premsa presidida pel primer secretari dels socialistes del Maresme, Xavier Amor, i el diputat al Congrés i exdelegat del govern Joan Rangel per mostrar el rebuig a una decisió “que afecta de ple la mobilitat de l'alt Maresme i la zona sud de Girona”. Fonts socialistes de la comarca van confirmar que la informació apareguda ahir en el BOE els havia agafat per sorpresa. “Estem pendents de rebre una explicació i farem les preguntes pertinents en el Congrés per entendre aquest canvi d'actitud, que, d'altra banda, celebrem”, van puntualitzar les mateixes fonts.

Sorpresa semblant van manifestar fonts consultades de la delegació del govern, que van derivar al Ministeri de Foment l'explicació de la recuperació d'un projecte que divendres passat havia quedat damunt la taula.

LA XIFRA

22
quilòmetres
entre Arenys de Mar i Blanes entren dins l'estudi de desdoblament de la via del tren.

Un territori dividit

El desdoblament de la via del tren entre Arenys de Mar i Blanes és un debat mai tancat a la comarca del Maresme que ha aixecat molts enfrontaments polítics i socials. Ajuntaments com ara Calella i Sant Pol, en mans convergents, s'hi oposen frontalment perquè consideren que plantejar una nova via en un espai considerat una “barrera” pels municipis és, com a mínim, una bogeria. Altres poblacions, com ara Malgrat i Pineda, veuen en el projecte una possibilitat real de millorar la circulació de trens en una línia amb greus mancances pel que fa a la freqüència de trens i al temps que triguen per arribar a Barcelona. Des del Consell Comarcal, on fins a l'actual mandat, s'anava al capdavant de les grans decisions de mobilitat del territori no s'ha comunicat cap posició.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona