Infraestructures

vallès occidental

Castellbisbal vol celeritat en l'obra d'enllaç de l'A-2 i l'AP-7

El Ministeri de Foment admet que els treballs es desenvolupen a un ritme lent i que no es veuen

L'Ajuntament vol que s'incorporin partides al pressupost perquè no es tornin a parar

Un any després que el Ministeri de Foment reprengués les obres de l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7, a l'altura de Castellbisbal, tornen a sentir-se veus que reclamen més celeritat en els treballs i que el govern estatal compleixi la data d'acabament, prevista per al 2014. Els primers a fer-ho han estat els membres del nou equip de govern de Castellbisbal (PSC-CiU), que es van reunir dimarts amb el director d'obra de Foment, Ramon Juanola, i amb els responsables dels treballs de construcció de l'enllaç de 2,4 quilòmetres que comprèn un viaducte de 850 metres per superar l'autopista A-2, dos rius i sis línies ferroviàries.

I la demanda va ser més explícita tenint en compte que en la trobada van sentir que els treballs s'estaven fent a un ritme lent i que en els darrers mesos les feines s'havien centrat en aspectes tècnics i interns i no es veia cap moviment extern en l'obra.

Tampoc no se sap encara quan es reprendran les feines amb més celeritat, ja que estarà en funció del pressupost que s'assigni per als pròxims anys. El consistori de Castellbisbal recorda que s'ha executat el 70% del pressupost de l'obra, però tem que es pugui produir una altra paralització com la que ja va passar l'estiu de l'any passat, quan es va incloure en el paquet d'obres afectades per la retallada de 6.400 milions del pressupost del 2011.

Però la indignació va anar creixent entre els alcaldes del Vallès Occidental i el Baix Llobregat quan a l'agost també va quedar fora de les obres rescatades de la primera tisorada, i més quan recordaven que aquesta era una demanda de l'any 1998 i que el més complicat, la construcció dels pilars del pont, ja estava fet i només faltava rematar l'obra.

Les queixes formals enviades a Foment, l'oferiment de mediació de l'aleshores conseller, Joaquim Nadal, van acabar tenint efecte quan el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, va notificar als alcaldes de Castellbisbal, Rubí, Terrassa, el Papiol, Pallejà, Corbera de Llobregat i Sant Andreu de la Barca, en una reunió a la delegació del govern estatal a Barcelona, que es reprendrien les obres immediatament, però recuperant el projecte original per abaratir-ne el cost.

Calendari en l'aire

La data per acabar l'enllaç s'estimava que seria el 2013, però ara Foment ha tornat a endarrerir un any el calendari. Des de Castellbisbal s'assegura que continuaran pressionant perquè el govern estatal prioritzi la inclusió de partides en el pressupost i que aquest s'aprovi ràpidament perquè les obres no es tornin a paralitzar.

LA XIFRA

850
són els metres
del pont que travessa l'autopista A-2 i sis línies ferroviàries que inclou la construcció de l'enllaç.

LA DATA

1998
És l'any d'inici
de les reivindicacions dels municipis vallesans i del Baix Llobregat perquè fessin aquesta obra.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona