Infraestructures

energia

Les obres de la rasa de la MAT de l'Alt Empordà s'iniciaran d'aquí a 3 mesos

Encara s'està pendent d'arribar a acords amb la majoria de propietaris particulars

Des d'ara fins al maig, la tuneladora avançarà sis metres cada dia

Les obres de la interconnexió elèctrica són ja perfectament visibles a la boca sud del túnel, a la banda de la Jonquera, on s'està muntant la tuneladora Albera. També es poden comprovar els treballs per a la futura construcció de la línia de 400 kV entre Santa Llogaia i Baixàs en la que serà l'estació convertidora de Santa Llogaia. En aquest punt és on es canviarà de corrent altern a continu, i serà una de les estructures més complexes de la línia. El delegat a la zona del nord-est de Red Eléctrica, Lluís Pinós, va afirmar ahir que “és l'estació més potent que s'està construint”, i ara està en fase de moviment de terres i cimentació de l'estructura. Al costat hi haurà la subestació d'Endesa, la d'Adif per al TAV, la de Red Eléctrica i també les instal·lacions de Gas Natural.

A partir d'aquí, la línia continuarà el seu camí cap al nord amb el traçat subterrani, mitjançant una rasa per a cadascun dels dos circuits, que anirà resseguint en bona part el traçat de l'autopista i del TAV. Pinós va anunciar ahir que aquesta setmana s'ha adjudicat a Ferrovial la construcció d'aquesta part del traçat, que haurà de començar d'aquí a dos o tres mesos. Va reconèixer que encara falta arribar a acords amb bona part dels propietaris particulars, si bé va dir que els aniran abordant en les pròximes setmanes i que no creu que hi hagi dificultats. Les obres de la rasa duraran un any i mig.

Pel que fa a la tuneladora, a partir de la setmana que ve començarà a foradar a mesura que també es vagi muntant el tren posterior, del qual ara hi ha un centenar de metres acabats. El ritme inicial serà d'uns sis metres al dia, però a partir del maig augmentarà la velocitat fins a la xifra d'entre 20 i 30 metres diaris. A mig camí es trobarà amb la tuneladora Canigó, que començarà a foradar a l'estiu per la banda de la Catalunya del Nord.

Pel que fa al tram de la MAT entre Santa Llogaia i Bescanó, es compta treure el projecte final a exposició pública d'aquí a dos mesos com a molt. Abans, es convocarà els alcaldes per anunciar-los el traçat.

LA XIFRA

700
milions
d'euros costarà la interconnexió. Segons Red Eléctrica, si s'hagués fet aèria el cost seria de 70 milions.

LA DATA

2014
El túnel de la línia
estarà acabat a finals del 2013, però no es posarà en servei fins al primer semestre del 2014.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona