Infraestructures

infraestructures

L'ampliació a l'AP-7 no es pot estrenar tot i estar acabada

Les obres dels carrils entre Fornells i la Jonquera estaran a punt a final de mes

L'obligació de Foment de tornar a posar a licitació la pavimentació definitiva en retardarà la posada en servei fins a l'estiu

Les obres d'ampliació a tres i quatre carrils per sentit de l'AP-7 a les comarques gironines estan ja a punt d'acabar-se. De fet, en molts trams ja estan acabades i només en alguns punts continuen fent-s'hi treballs. La intenció d'Abertis era tenir tota la via a punt entre final del 2011 i principi del 2012, i segons va confirmar ahir la companyia, els treballs estaran enllestits a final d'aquest mes. Només quedaran pendents obres secundàries fora de la carretera, com ara enjardinaments i pantalles acústiques. Per tant, ja es trauran les limitacions, com ara la de velocitat, a tots els trams, tal com ja s'ha fet en aquells que s'han donat per acabats.

El problema ve, però, per l'asfaltatge de tots els trams. L'adjudicació d'aquesta part de l'obra va quedar suspesa pel Ministeri de Foment perquè entre les empreses adjudicatàries n'hi ha que presumptament haurien format part del repartiment irregular de projectes que feien diverses constructores gironines. Aquest cas, que està pendent de judici després de les investigacions de la Guàrdia Civil, va fer que Foment decidís que s'havien de tornar a posar a licitació aquests treballs de la capa de trànsit, l'última que es posa a la via. Les condicions de licitació es van publicar el dia 15 de desembre passat, i per tant l'adjudicació no es podrà fer fins d'aquí a uns tres mesos. A part, es tracta d'una feina que per les característiques de l'asfalt no es pot fer en ple hivern per les baixes temperatures.

Tot a punt a l'estiu

A hores d'ara, la intenció d'Abertis és poder tenir-ho tot a punt abans de l'estiu, que és quan hi ha més volum de trànsit. Mentrestant, l'autopista mantindrà dos carrils per sentit en bona part del seu recorregut tot i que ja estaria preparada per tenir-n'hi tres. Només en alguns trams, sobretot els que són en pujada, s'hi dibuixaran tres carrils per tal de facilitar-hi els avançaments a camions i altres vehicles més lents. Pel que fa al tram de circumval·lació de Girona, a hores d'ara entre Sarrià de Ter i Salt ja hi ha majoritàriament tres carrils, de manera que quedarà pendent habilitar-hi el quart.

El que també s'està fent és repintar, ja amb color blanc, totes les línies de separació de carrils i de la calçada de la via, ja que encara en queden moltes de color groc de les obres dibuixades. Així es vol millorar la seguretat en la circulació.

LA XIFRA

60
quilòmetres
és el que fa el tram entre Fornells i la Jonquera on s'ha ampliat l'autopista a tres i quatre carrils.

LA DATA

15.12.11
és el dia
en què l'Estat va tornar a posar a licitació l'asfaltatge de tots els trams pendents de l'AP-7 a Girona.

Un procés d'ampliació que ha durat tres anys

Les obres d'ampliació de l'autopista a Girona han durat poc més de tres anys. Els treballs del primer tram entre Maçanet i Fornells, el primer a construir-se, van començar el novembre del 2008.

Pendents encara de l'enllaç final dels quatre carrils a Vilademuls

A hores d'ara encara no s'ha resolt com serà l'enllaç de Vilademuls, el punt on s'acabarà el tram de quatre carrils que començarà a Fornells. Aquest tram de circumval·lació de Girona farà les funcions de desdoblament de l'N-II, i per això els dos enllaços són importants per fer el traspàs de trànsit entre una via i l'altra. La decisió està pendent del Ministeri de Foment. En canvi, el 30 de setembre ja es van adjudicar els de Fornells i Sant Gregori.

L'asfaltatge seguirà un procés semblant al de construcció

Quan s'hagi adjudicat la capa de trànsit definitiva, les obres es faran seguint de manera semblant el procés de construcció de l'ampliació. Això vol dir que s'anirà fent per fases, asfaltant trams d'un determinat nombre de quilòmetres progressivament, i que es posaran en servei tan bon punt s'acabin. A més, en aquest cas, el gruix de la feina es farà en horari nocturn. D'aquesta manera es vol reduir la incidència sobre el trànsit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona