Infraestructures

L'anella de les Gavarres, variants i carreteres, afectades per grans aturades

La Generalitat va anunciar a l'estiu una aturada en la construcció de noves infraestructures viàries, especialment pel que fa a autovies gratuïtes

Les infraestructures han estat objecte, en un principi, de la indefinició del govern de CiU, ja que moltes corresponen a projectes plantejats –o també heretats– per l'anterior executiu del tripartit. Per exemple, el projecte de l'anella de les Gavarres està encara pendent, si bé l'entrada en servei del desdoblament de la C-31 entre Palamós i Castell d'Aro, el juny passat, va permetre veure enllestida la reclamada connexió de Barcelona amb la Costa Brava. Es tracta de 48 quilòmetres, un tram de la qual –entre la pujada de l'Alou i Palafrugell– ha de formar part de l'anella de les Gavarres, que ha d'unir la Costa Brava amb l'interior de Girona. I pel camí queda encara pendent completar les variants de Bordils i Celrà, i desdoblar la C-66 entre Banyoles i Besalú, que té el projecte enllestit. Aquest any que està a punt d'acabar tampoc ha vist iniciar les obres de la variant de Verges i, pel que fa a la variant d'Olot, aquesta no està ni pressupostada l'any vinent. De fet, el número dos d'Economia, Albert Carreras, va anunciar aquest estiu una aturada en la construcció de noves infraestructures viàries, sobretot d'autovies gratuïtes, com seria el cas del que queda de l'anella de les Gavarres. S'ha de recordar que en el mandat anterior, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, preveia l'anella de les Gavarres pel sud i de Vidreres a l'N-II.

El calvari de la Bisbal

El projecte de la variant de la Bisbal cueja des de fa més de vint anys. Amb l'anterior govern del tripartit, semblava que podria prosperar; diverses exposicions, s'optava per la variant sud, de fet una posició que defensava l'Ajuntament bisbalenc. Ara tot això està un altre cop en un calaix o en estudi. Però qui ho sintetitza millor és l'exconseller Nadal: “La variant de la Bisbal, com que no es va fer quan tocava, ara ja trigarà dècades a desencallar-se.”

LA FRASE

La variant de la Bisbal d'Empordà, com que no es va fer quan tocava, ara trigarà dècades a desencallar-se
Joaquim Nadal
Exconseller de Política Territorial i Obres Públiques

LES XIFRES

48
Són els quilòmetres
que serveixen per connectar, amb el tram fet entre Palafrugell i Platja d'Aro, la Costa Brava amb Barcelona.
20
Són els anys
que fa que es discuteix sense èxit el projecte de la variant de la Bisbal, que formaria part de l'anella de les Gavarres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona