Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

Les obres de Mata posen a prova la paciència dels veïns

La reforma urbanística de l'antiga travessera de Porqueres, que s'havia d'acabar al mes de juny, ho farà en les pròximes setmanes, un any i un mes després que comencessin els treballs

Després de diversos ajornaments de la data de finalització, sembla que abans de final d'any s'acabaran, per fi, les obres de la reforma urbanística del carrer de Sant Andreu de Porqueres, l'antiga travessera de la C-150 a l'altura de Mata. Els treballs van començar el novembre de l'any passat i havien de durar vuit mesos, però acabaran sent més de tretze. Una variació en el projecte, l'aparició d'una sèrie de complicacions tècniques i el moment delicat que passa l'empresa adjudicatària (AMSA, que ha hagut de reduir personal) serien les causes del retard, segons l'Ajuntament. L'execució s'ha anat fent per sectors per reduir les molèsties, però tot i això, ni els que viuen a la zona, ni els que hi tenen negocis ni els conductors (és l'entrada sud de Banyoles) s'han escapat de les conseqüències negatives que comporten les obres. En aquesta darrera fase queden afectats uns 200 metres de la banda de ponent de la carretera, on es combinen habitatges, botigues i tallers. “N'estem una mica tips perquè per arribar aquí en cotxe s'ha de fer una volta i ja fa massa temps que dura”, es queixaven ahir al matí a Can Paliro, una botiga de carn i embotits. No gaire lluny, a l'establiment de material i eines de construcció Fercon coincidien que l'enrenou dura massa. “És qüestió de tenir paciència”, deien, resignats. L'alcalde, Salvador Ros (IdP), admet que és normal que la gent n'estigui cansada, però destaca que ningú no s'ha adreçat al consistori per queixar-se. Sí que li ha arribat –assegura– el malestar dels conductors de pas. Des de fa força mesos es dóna pas alternatiu als vehicles, i això fa que l'accés a la zona de Mata i a Banyoles sigui molt més lent que de costum. L'oposició (CiU) no vol entrar en polèmica, tot i que remarca les molèsties als usuaris. “És evident que s'està perjudicant els veïns”, va manifestar ahir el seu portaveu, Josep Juscafresa.

LA XIFRA

13
mesos
és el temps que fa que van començar aquestes obres, que havien d'estar enllestides al cap de vuit mesos.

Una millora molt visible

“Sort que quedarà molt bé! Les molèsties hauran valgut la pena!”, es comentava ahir a Mata. En efecte, l'aspecte de l'antiga travessera està experimentant un gran canvi en positiu. Pressupostades en gairebé 1 milió d'euros, les obres consisteixen –a grans trets– a fer-hi unes voreres, un carril bici i un vial de serveis, com també una zona d'aparcaments, una altra per a càrrega i descàrrega de mercaderies i diversos trams d'espais enjardinats. La despesa es cobreix amb recursos del pla d'obres i serveis, un conveni amb la Generalitat i fons propis de l'Ajuntament. Els veïns no han de pagar contribucions especials.

Just abans que comencés aquesta reforma, es va acabar la que afectava la zona del Poste de Mata, al terme de Banyoles. Tot i ser dos projectes diferents, sumats tots dos representen una millora considerable per a l'eix viari Porqueres - Banyoles, per on entra i surt la major part del trànsit a la capital del Pla de l'Estany.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona