Adif adjudica les obres de millora de la seguretat en 12 passos a nivell de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet

Adif ha informat que ha adjudicat les obres de millora de la seguretat i la protecció en 12 passos a nivell de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet d'ample convencional. Aquesta actuació forma part d'un contracte adjudicat per Adif para augmentar la seguretat en més de 250 passos a nivell de la xarxa convencional d'interès general per un import global de 4.592.872 euros. A la línia Barcelona-Mataró-Maçanet els treballs es faran en 12 passos a nivell, 6 d'ells situats a Tordera i un a les localitats de Sant Pol de Mar, Calella, Pineda de Mar, Malgrat de Mar, Fogars de Tordera (Barcelona) i Maçanet de la Selva (Girona).

L'objectiu d'aquesta actuació, finançada a càrrec del Fons Especial per a la Dinamització de l'Economia i l'Ocupació aprovada pel govern, és la centralització de la informació de registradors de passos a nivell de diverses línies. Aquests passos són de classe B (protegits amb senyals lluminosos i acústics) i classe C (els protegits amb semibarreres, dobles semibarreres o barreres, automàtiques o enclavades).

D'aquesta forma, Adif considera que es podrà conèixer en temps real el funcionament del sistema de protecció del pas a nivell i detectar possibles incidències de forma immediata, el que permetrà actuar sobre ells amb major rapidesa, optimitzant el temps de resposta perquè la instal·lació funcioni amb normalitat. D'aquesta manera, Adif confia que s'agilitarà la resolució de possibles avaries, ja que es coneixeran a priori els elements que presenten alguna anormalitat. A més, s'avisarà al personal de manteniment a través de GSM-R, el sistema de comunicacions sense fil desenvolupat específicament per a aplicacions ferroviàries.

A més, s'establix un registre històric centralitzat de cada instal·lació de protecció, que contribuirà a l'establiment de programes de manteniment de caràcter preventiu. Aquesta actuació s'inscriu en el pla d'inversions que Adif està portant a terme per a millorar la seguretat i integració de les infraestructures ferroviàries de la xarxa d'ample convencional a Catalunya, entre les quals destaquen la supressió i protecció de passos a nivell mitjançant senyalització lluminosa i acústica, la instal·lació de closos, la construcció de passos inferiors i superiors, campanyes de sensibilització i altres actuacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona