Infraestructures

infraestructures

Màquines a punt, el 2013, per a la variant d'Olot

Medi Ambient desencalla a final d'aquest any la tramitació del projecte amb l'estudi d'impacte ambiental

El govern local rebutja no deixar travessar el Riudaura fins que Foment es pronunciï

El Departament de Medi Ambient tindrà acabat l'estudi d'impacte ambiental del tram de la variant nord d'Olot que pertoca al govern català a final d'aquest any i preveu licitar l'obra a final del 2012 i, si hi ha disponibilitat pressupostària, posar les màquines sobre el terreny a principi del 2013. En aquest sentit, el govern de CiU i Rcat a Olot ha proposat utilitzar els recursos previstos per Gisa per a les variants d'Olot i les Preses, 138 i 163 milions d'euros, respectivament, per executar la variant olotina, ja que l'altra encara no té ni tan sols el traçat definit. El tram del govern espanyol, en canvi, tampoc no està definit, tot i que és el que ha de connectar la variant de la Generalitat amb l'autovia A-26, titularitat del Ministeri de Foment.

Amb totes aquestes dades a la mà, el ple d'Olot ha rebutjat en la seva última reunió una moció del Partit dels Socialistes de Catalunya, a l'oposició, que proposava no travessar el riu Riudaura, tal com està previst, fins que el Ministeri de Foment no concreti el traçat de la seva variant, a més de construir un vial provisional i menar la pressa a la Generalitat per les variants d'Olot i de les Preses.

El regidor d'Urbanisme, Miquel Àngel Zarza, va dir que l'equip de govern d'Olot ja ha fet els deures i que els continua fent. A més, ha afegit que la variant és una prioritat per a l'Ajuntament d'Olot i ha rebutjat la proposta de construir el vial provisional que reclamen els socialistes per les molèsties que causaria als veïns afectats i als usuaris del nou hospital, quan aquesta instal·lació es posi en marxa, i perquè allargaria encara més la tramitació d'aquesta obra.

LA DATA

2013
és l'any en què hi ha d'haver les màquines
sobre els terrenys del nord d'Olot construint la variant.

Tres anys d'obres i gairebé 200 milions

Dels 3,5 quilòmetres que tindrà la futura variant nord d'Olot, que serà desdoblada, la meitat seran en un únic túnel a l'entorn de la muntanya de Sant Valentí. Això, més els viaductes sobre el Fluvià i la riera de Riudaura, eleva el pressupost de l'obra fins als 197 milions d'euros. De moment, Gisa en té previstos 138 i, per això, l'Ajuntament d'Olot demana utilitzar-ne dels previstos per a la variant germana de les Preses.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona