Infraestructures

VALLÈS OCCIDENTAL

Els terrassencs que usin la B-40 seguiran pagant peatge

El govern no assumirà el cost de canviar els arcs de detecció de matrícules a la C-58 per on passen els vehicles si utilitzen el quart cinturó, que deixen sense efecte la gratuïtat del peatge de les Fonts

Un any i tres mesos després d'entrar en funcionament l'únic tram del quart cinturó a Terrassa, els veïns de la cocapital vallesana que l'utilitzen continuen sent penalitzats havent de pagar el peatge de les Fonts si decideixen passar per l'autopista C-16/E-9. El govern de la Generalitat ha descartat assumir el cost de canviar d'ubicació els arcs amb càmeres que detecten les matrícules situats a la carretera C-58 per on fan passar els vehicles que han utilitzat el quart cinturó, la B-40 o la ronda Vallès i que deixen sense efecte la gratuïtat del peatge.

Als residents de Terrassa, igual que els de Rubí i Sant Cugat, se'ls aplica des del febrer del 2007 la gratuïtat si tenen un Teletac gràcies a anys de feina del grup de treball per a la reordenació de peatges i a un fons específic per rescatar-lo. L'objectiu de la iniciativa era descongestionar la carretera BP-1503, que cada dia estava col·lapsada. Per controlar que els vehicles provinents d'altres poblacions paguin el peatge, la concessionària Autema va
posar aquests arcs de detecció de matrícules a la carretera C-58. Però amb la posada en funcionament del quart cinturó es desvia els veïns de Terrassa fins a la C-58 fent-los passar per sota d'aquest dispositiu i se'ls comptabilitza com si vinguessin de poblacions veïnes, el Bages, el Berguedà o la Cerdanya, deixant sense efecte la gratuïtat del peatge.

Ni la bel·ligerància ara fa un any del diputat i regidor de Terrassa de CiU,
Josep Rull, demanant el canvi d'ubicació dels arcs de detecció quan governava el tripartit ni la proposta de resolució consensuada per totes les forces
polítiques al municipi demanant solucionar aquest greuge han servit perquè el govern de la Generalitat o el Ministeri de Foment –executor de l'obra– hi
posin solució.

El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, admet el greuge, però no atribueix a la Generalitat tota la responsabilitat. D'una banda, es queixa que l'anterior govern no preveiés que l'entrada en funcionament del quart cinturó modificava la configuració dels accessos a l'autopista i que no s'inclogués el canvi dels arcs detectors en el servei afectat per les obres que hauria d'assumir l'Estat, com passa amb les conduccions de gas o aigua, entre d'altres. I d'una altra banda, admet que per la conjuntura econòmica i en un moment “de contenció” pressupostària la Generalitat no pot assumir la despesa d'entre “un milió i un milió i mig d'euros” que costa el canvi d'ubicació dels arcs detectors de matrícules.

La intenció és que sigui l'Estat qui n'assumeixi la despesa com a titular de la B-40, i Calvet assegura que aquest serà un dels punts que portarà a la pròxima reunió programada per al 26 de setembre del grup
de treball de peatges.

LA XIFRA

1,5
milions d'euros
costaria canviar d'ubicació els arcs de detecció de matrícules per no pagar peatge.

LA FRASE

En un moment de contenció, el canvi dels arcs detectors suposa un cost que no podem assumir
Damià Calvet
secretari de territori i mobilitat de la generalitat
Les claus

La provisionalitat d'una obra que ha quedat penjada

J.a

Un tercer element que explica la penalització als terrassencs al peatge de les Fonts és la provisionalitat de l'obra del quart cinturó pel que fa als accessos a la C-58 i l'E-9. També des de fa un any estan parats els treballs del tram entre Terrassa i Abrera, i a la població veïna de Viladecavalls encara hi ha pilars i ponts a mig fer entre matolls d'herbes com ha passat en molts indrets de
la geografia catalana des que l'Estat va aplicar la retallada pressupostària l'estiu passat, com explica el secretari de
Territori i Mobilitat, Damià
Calvet. Malgrat les promeses
de reprendre l'obra, tot segueix igual just en un punt on s'ha de construir un gran enllaç que ha de solucionar les deficiències en les connexions del quart cinturó amb la C-16 i la C-58 i, en
teoria, ha de resoldre també la problemàtica del peatge.

L'Ajuntament de Terrassa, que pregona l'ús del quart cinturó definint-lo com una ronda per creuar el municipi i que ja la utilitzen més de tretze mil vehicles cada dia, assegura que els han notificat que les obres es reprendran aquesta tardor, mentre que Territori afirma que no té constància d'una nova data: “A cada reunió mensual que tenim amb Foment els ho preguntem, com fem amb la resta d'inversions”, afegeix Calvet.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona