Infraestructures

infraestructures

El traçat de la variant de Bescanó, definit aquest any

La Generalitat té la intenció de sotmetre el projecte a informació pública abans del 2012

El nou vial acabarà a Montfullà però en el futur s'enllaçarà amb les sortides nord i centre de l'AP-7

El traçat de la variant de Bescanó es donarà a conèixer abans de final d'any. Aquest és el propòsit de la Generalitat, que ja tindria definit quin ha de ser el traçat definitiu. El director general de Carreteres, Jordi Follia, no va voler confirmar si ja s'han pres totes les decisions, i es va limitar a dir que han de continuar parlant amb els ajuntaments afectats (Bescanó, Salt i Sant Gregori). Va admetre, però, que el projecte “no és a les beceroles” i que esperen sotmetre'l a informació pública aquest any. Tant pel president de la Generalitat, Artur Mas, com pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, aquesta és una de les obres prioritàries que cal fer a les comarques gironines, atenent les reivindicacions del territori. De fet, els projectes constructius del tram de l'N-141, coneguda com la carretera de la Vergonya, que va des de la Cellera fins a Anglès i Bonmatí estan molt avançats, i inclouen un túnel d'uns 600 metres, des del final de la recta de Trullàs fins a l'altura de la central elèctrica de Vilanna. A partir d'aquí, la carretera nova no travessaria el pla de Vilanna com s'havia proposat al principi, sinó que seria paral·lela a l'actual, que quedaria com un vial de servei per a Bescanó. Al final de la recta, la variant saltaria a l'altra banda del Ter i entraria al terme municipal de Sant Gregori. Resseguiria el riu fins a Montfullà, on saltaria a la riba sud per connectar novament amb l'actual N-141, on es construiria una rotonda. En fases posteriors, la previsió és construir un enllaç entre aquesta rotonda i la sortida sud de Girona, al terme de Salt, fet que probablement comportaria traslladar l'enllaç de l'autopista uns metres al nord d'on és ara. Es faria també una connexió des de la mateixa rotonda fins a l'enllaç de l'AP-7 a Girona centre, per la riba esquerra del riu, per dins el terme de Sant Gregori.

Tot i que la decisió sembla presa, la Generalitat haurà de pactar les possibles compensacions amb els municipis afectats, sobretot Sant Gregori, que és reticent a assumir el pas d'aquest vial pel seu territori. Bescanó estaria negociant l'adequació del carril bici que passa paral·lel a l'N-141 per la recta del pla de Vilanna, i la possible construcció d'un passeig al llarg de tot aquest tram.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona