Infraestructures i serveis

Les obres de la interconnexió elèctrica, passat l'estiu

El setembre es començarà a fer la subestació de Santa Llogaia, l'octubre el túnel de la Jonquera i a inicis del 2012 la rasa entre aquests dos punts

El traçat anirà resseguint l'autopista i el tren, en funció de l'orografia

En els propers dies la línia de 400 kV es connectarà fins a la nova subestació de Bescanó. D'aquesta manera es posarà en funcionament el primer dels trams de la línia a les comarques gironines. I tot seguit es començaran els treballs per a la interconnexió entre els estats espanyol i francès. Segons el calendari d'Inelfe –l'empresa que comparteixen Red Eléctrica de España i Réseau de Transport d'Électricité al 50% cadascuna per fer les obres–, el setembre serà quan s'iniciarà la subestació de Santa Llogaia. A l'octubre serà el torn del túnel de la Jonquera, i a inicis del 2012 es començarà a tirar endavant la rasa on es farà la línia soterrada, entre Santa Llogaia i el túnel. Tots aquests tres projectes aniran avançant paral·lelament i haurien d'acabar alhora, entre final del 2013 o principi del 2014 com a molt tard.

En total, seran 30,9 quilòmetres de túnel a la part alt-empordanesa, dels quals només 1,1 seran del túnel transpirinenc. La gran majoria del túnel, que farà 8 quilòmetres, serà en territori de la Catalunya del Nord. Pel que fa al recorregut de la línia a l'Alt Empordà, majoritàriament seguirà el traçat del TAV i l'autopista, saltant d'un a l'altre en funció de l'orografia. En canvi, a la Catalunya del Nord segueix majoritàriament el traçat del tren, ja que el terreny és més planer i més còmode.

De fet, això compleix una de les recomanacions del mediador europeu Mario Monti, que en el seu informe final apuntava com a solució fer la línia soterrada i resseguint el corredor d'infraestructures. Sobre la rasa, el delegat de Red Eléctrica a Catalunya i responsable d'aquest projecte, Lluís Pinós, ha explicat que no es tracta d'una obra complicada. Seran dues rases paral·leles però independents, a un metre i mig de fondària, amb mil megawatts de potència en cadascun dels dos circuits. En total, 320 quilovolts, ja que la conversió de corrent altern a continu no permet arribar fins als 400 kV que portarà la línia.

Vint-i-cinc túnels

Els cables que portaran l'energia tindran un diàmetre de 15 centímetres i aniran soterrats sota una capa de formigó, amb 18 càmeres d'empalmament per connectar els trams de cable, que fan uns 1.800 per cada bobina. En cas d'avaria, Pinós ha explicat que s'haurà d'obrir la rasa, però que es detectarà ràpidament en quin punt concret s'ha produït. Una de les característiques del traçat seran les 25 perforacions dirigides que s'hauran de fer per creuar cursos fluvials i infraestructures. Aquests petits túnels s'hauran de fer a més fondària, amb els cables més separats i amb tuneladora. La rasa seguirà gairebé sempre camins existents, que tornaran a fer la seva funció un cop s'hagi acabat l'obra.

25
perforacions dirigides
s'hauran de fer en aquest tram. Es tracta de petits túnels perquè la línia pugui creuar infraestructures o cursos d'aigua.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona