Infraestructures

energia

Un transformador d'Endesa fa tallar l'autopista a Salt

El transport de l'aparell cap a Vilanna va obligar a creuar l'AP-7 ahir a la nit durant un quart d'hora perquè els ponts no resistien el pes

També es va haver de tallar la carretera de Bescanó

A cinc quilòmetres per hora. Així va circular ahir a la nit per l'autopista l'espectacular camió que ha traslladat fins a Vilanna el transformador principal de la subestació d'Endesa. L'envergadura del transport –300 tones de pes el transformador i més de 400 tot el comboi– van obligar a tallar l'AP-7 a l'alçada de Salt durant un quart d'hora, entre aproximadament dos quarts i tres quarts d'onze de la nit. Era l'única manera de creuar la carretera perquè els estudis previs havien advertit que els ponts no aguantarien el pes.

De fet, dilluns a la nit el camió ja es va desplaçar des de l'estació de mercaderies de Girona fins al costat de l'autopista. Allà s'havia adequat una rampa a cada lateral perquè el camió pogués passar l'autopista, protegint alhora serveis com ara l'aigua, la llum i el gas. Ahir el transformador va ser tot el dia a Salt i a la nit, aprofitant la reducció de trànsit, va ser quan es va tallar l'autopista per permetre'n el pas. Va anar remolcat inicialment per tres caps de tractor per poder-lo desplaçar pel pendent, fins que un cop a la calçada només en va quedar un. L'operació es va fer amb èxit, malgrat que va generar retencions importants durant aquest temps. Després va enfilar pel polígon de Torre Mirona fins a enllaçar amb la carretera N-141 cap a Bescanó, que també es va haver de tallar perquè el camió ocupava tota la via. Les previsions eren que, en arribar a Vilanna, es canviés el camió per un remolc més petit i així poder fer el tram de pujada fins a la subestació.

LA XIFRA

18
eixos
té el camió que ha traslladat el transformador d'Endesa, per aguantar les 300 tones de pes.

La subestació hauria d'estar a punt a l'octubre

Durant la inauguració de la subestació de Red Eléctrica a Bescanó, el 31 de maig, es va anunciar que la d'Endesa –que està just al costat– haurà d'estar en funcionament el mes d'octubre.

Des de Còrdova i transportat amb tren, camió i vaixell

El transformador l'ha muntat una empresa especialitzada a Còrdova i el transport ha estat molt complicat. Primer es va transportar amb camió i després, amb vaixell, que el va deixar al port de Barcelona. Allà es va carregar en un tren, que el va transportar a l'estació de mercaderies de Girona. Des d'allà s'ha traslladat amb camió fins a Vilanna. Inicialment es volia fer passar per Vilablareix, però l'alcalde no va donar permís per por a possibles desperfectes.

Donaran servei a tres línies d'alta tensió de distribució

La subestació d'Endesa de Bescanó serà la que permetrà convertir el voltatge de la línia de 400 kV a menys potència. Així s'alimentaran tres línies d'alta tensió de 132 kV de distribució: dues aniran cap a Salt i una, cap a Olot. A aquestes línies se n'hi haurà de sumar una altra entre Olot i Figueres. Segons la companyia elèctrica, aquestes noves infraestructures permetran assegurar la qualitat i el subministrament a les comarques gironines.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona