Infraestructures

infraestructures

La nova estació de tren de Riells i Viabrea estarà a punt d'aquí a dos mesos

Les obres del TAV van obligar a enderrocar les velles instal·lacions i fer un baixador provisional

Els treballs costen uns 4,7 milions, amb un pas inferior

Des del 2005, els usuaris de Renfe que agafen el tren a l'estació de Riells i Viabrea ho han de fer en circumstàncies precàries, fins i tot perilloses. L'edifici de l'estació, un dels més antics que hi havia a la línia de Portbou, es va haver d'enderrocar per poder-hi construir la línia del TAV, que hi passava per sobre. Des d'aleshores, els trens que paren a Riells i Viabrea ho fan en un baixador provisional, mal il·luminat i amb problemes per accedir-hi. De fet, els ciutadans fins i tot s'havien queixat que havien de travessar entre trens de mercaderies per arribar-hi.

Aquesta situació ja té data de caducitat, que serà d'uns dos mesos segons va anunciar ahir en una visita d'obres el subdelegat del govern estatal a Girona, Francesc Francisco-Busquets. En aquest termini entrarà en funcionament la nova estació, que ja està gairebé acabada i que permetrà posar fi a les males condicions actuals. Es tracta d'un edifici de 410 metres quadrats i dues andanes connectades per un pas inferior. En total ha estat una inversió de 4,7 milions d'euros, que han servit també per adaptar les instal·lacions a persones amb mobilitat reduïda.

Gairebé tot acabat

A hores d'ara, l'estructura de l'edifici de viatgers ja està acabada, així com la construcció de les andanes i també les obres relacionades amb la via. També s'han enllestit els accessos i el condicionament de l'entorn, amb un aparcament, que resta només pendent d'alguns detalls. De l'edifici de viatgers, destaca que té una sola planta, i que està separat amb dos espais: un com a vestíbul i zona per a viatgers, i l'altre amb les dependències tècniques i d'ús intern. Les andanes tenen 300 metres de longitud, i el més destacable és que estan connectades entre elles amb un pas inferior.

Aquesta inversió s'ha pressupostat dins la construcció de la línia del TAV entre Barcelona i la Jonquera. Rafael Rodríguez, director per part d'Adif d'aquesta línia, va explicar ahir que l'afectació que el projecte del TAV produïa a l'estació de Riells i Viabrea no s'havia donat enlloc més, i que per això es va decidir fer l'estació nova. Pel que fa a la línia, Rodríguez va assegurar que es manté el calendari d'acabar les obres el 2012, i que la tuneladora de Girona tornarà a excavar el túnel que li falta a partir de finals de març o principis d'abril.

LA FRASE

L'estació ja està gairebé acabada, esperem que d'aquí a uns dos mesos pugui entrar en servei
Francesc Francisco-Busquets
subdelegat del govern espanyol

LA XIFRA

410
metres quadrats
de superfície és el que fan les noves instal·lacions de l'estació, en una sola planta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona