Infraestructures

Infraestructures

Els aterratges de nit ja no afecten el Baix Llobregat

Els avions provinents del nord fan el descens sorollós a la Zona Franca per evitar molèsties a Sant Boi, Viladecans i Gavà

Els de ponent arriben pel mar per no sobrevolar Begues i Castelldefels

L'aeroport de Barcelona ha posat en funcionament noves rutes d'apropament dels avions durant la nit per tal d'evitar que l'aterratge sorollós molesti els veïns de diversos municipis del Baix Llobregat, els més afectats històricament pel problema. Al seu dia es va decidir que, a la nit, els avions aterrarien des del mar per la pista transversal del Prat de manera que no es sobrevolés cap habitatge en els darrers metres. En les operacions d'apropament dels avions s'utilitzaven fins ara quatre punts de referència a partir dels quals s'iniciava el descens propi de l'aterratge. En dos d'aquests punts –Reus i Calella– no hi havia problema, perquè des d'allà els aparells sortien al mar i iniciaven la maniobra d'aterratge fora de l'àmbit dels habitatges. Són dos punts de partida que es mantenen operatius per als avions que arriben del sud i de llevant. Els altres dos punts, però, eren conflictius pel que fa a contaminació acústica.

En el cas de ponent, els avions s'apropaven des de Vilafranca del Penedès i causaven molèsties durant el descens a Begues, Castelldefels o Gavà. Aquesta ruta s'ha anul·lat ara i els avions s'encarrilen cap al recorregut marí provinent de Reus. Pel que fa als avions procedents del nord, s'enfilava l'aterratge des de Sabadell, de manera que afectava en els darrers metres abans de sortir al mar Sant Boi, Viladecans o Gavà. Navegació Operativa ha decidit desplaçar l'eix d'entrada des de Sabadell en direcció a la Zona Franca, de manera que els avions sobrevolen Collserola i el ponent de Barcelona a una altura no molesta, mentre que la maniobra sorollosa coincideix amb el pas per damunt pel polígon industrial de la Zona Franca. Després de fer el gir al mar, els avions aterren per la pista transversal. Les noves normes per a les operacions nocturnes afecten una mitjana de 20 avions que aterren al Prat diàriament des de les onze de la nit fins a les set del matí. Pel que fa als enlairaments, si les condicions meteorològiques no ho impedeixen, tots els aparells surten per la pista paral·lela al mar i sobrevolen la Zona Franca abans de sortir al litoral. A la nit, tenint en compte la poca densitat de trànsit aeri, també es convida els pilots a fer “aterratges verds”, un procediment de descens en què l'aparell baixa de manera continuada i no esglaonada perquè els motors puguin treballar amb menys emissions contaminants i soroll, com explica Vanessa Requena, responsable del Centre de Gestió Aeroportuària de l'aeroport barceloní.

18.11.2010
És el dia que
van entrar en funcionament les noves rutes d'aproximació a l'aeroport del Prat en horari nocturn
5
municipis
del Baix Llobregat patien el soroll dels aterratges: Begues, Castelldefels, Gavà, Sant Boi i Viladecans
20
avions aterren
a l'aeroport del Prat de mitjana entre les onze de la nit i les set del matí, l'horari nocturn


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona