Infraestructures

energia

El CILMA aporta novetats tecnològiques que avalen el soterrament de la MAT

Actualitza el seu informe tenint en compte un nou cablejat que ja s'utilitza en algunes línies europees

Permet augmentar la capacitat de transport

El CILMA, l'ens que agrupa la Diputació de Girona i els ajuntaments per tractar temes mediambientals, ha actualitzat el seu informe a favor del soterrament de la línia de 400 kV entre Bescanó i Santa Llogaia i el ramal de Riudarenes. Ho ha fet amb les aportacions de l'expert i assessor francès Daniel Depris, fent referència a algunes novetats tecnològiques que afavoririen fer la MAT soterrada. Es tracta dels cables amb aïllament de gas, diferents dels tradicionals amb aïllament sintètic, i que actualment ja s'utilitzen en obres de distàncies curtes en diversos països europeus i també en llocs com el golf Pèrsic. Permeten transportar potències elèctriques superiors i en tensions més elevades sense haver de fer estacions de compensació. Això reduiria el cost del soterrament i també simplificaria la seva execució gràcies a un procés de construcció més automatitzat. A més, Depris ha recordat que actualment es desenvolupen els nous cables superconductors, que tindran una capacitat fins a cinc vegades superior a la dels cables actuals.

Per tant, i segons l'actualització de l'informe que ha fet el CILMA, fer la línia soterrada amb una galeria de serveis permetria anar modernitzant de manera més senzilla la infraestructura un cop s'hagués amortitzat. D'aquesta manera es deixaria la porta oberta a transportar més energia en cas que fos necessari a llarg termini.

LA XIFRA

5
vegades
més tensió podran suportar els nous cables superconductors respecte als cables clàssics.

LA DATA

2013
A finals
d'aquest any és quan està previst que pugui entrar en funcionament el tram entre Bescanó i Santa Llogaia.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona