Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

Les cabines dels controls a la frontera ja són a terra

Les excavadores en van començar ahir la demolició per alliberar el pas fronterer de l'autopista al Pertús

Aquest dimarts al matí les excavadores han començat a tirar a terra les cabines on s'efectuaven els controls de frontera a l'àrea de l'autopista del Pertús. A mitja tarda, tres blocs d'aquestes cabines ja havien desaparegut. Aquesta demolició era l'últim etapa que faltava per alliberar el pas fronterer tal com ho exigeix la normativa europea, en compliment del Tractat de Schengen, que estableix un espai europeu sense fronteres interiors.

L'enderrocament de les cabines havia començat la setmana passada i es va interrompre per la possible presència d'amiant a les estructures. La Prefectura de Perpinyà, però, sense confirmar ni desmentir aquesta possibilitat, va ratificar que la demolició de les cabines continuaria segons els terminis previstos.

Els treballs a l'àrea de l'autopista del Pertús van començar a mitjan octubre amb l'habilitació de dos carrils laterals en cada sentit, perquè hi poguessin circular els vehicles. A continuació quatre grans grues van convertir en ferralla els tubs grocs de l'estructura que recobria tota aquella àrea. Ara amb la desaparició de les cabines, un cop s'hagi retirat tot i els cotxes hi puguin circular a 90 quilòmetres per hora, es podrà dir que es complirà la normativa comunitària. Va ser l'amenaça de la Comissió Europea d'imposar una multa milionària a l'Estat francès el que va fer reaccionar l'administració i engegar les obres. La presència d'instal·lacions que provocaven cues de trànsit incomplia el codi de fronteres de Schengen. Els controls que fins ara es feien en aquest punt se substituiran amb cotxes de patrulles mixtes formades pels cossos de policia de cada costat de la frontera, que actuaran conjuntament a l'autopista entre la Jonquera i el Voló. En canvi, a l'N-II, de moment es mantenen les antigues cabines duaneres del Pertús.

90
quilòmetres
per hora serà la velocitat màxima que es permetrà quan el pas sigui lliure on fins ara hi havia les cabines frontereres.
10
quilòmetres
per hora era la velocitat màxima que es permetia en aquesta porció d'autopista per poder mantenir-hi els controls.
20
anys
fa que s'han estat incomplint en aquest punt els acords de Schengen, que eliminen les fronteres interiors de la UE.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona