Infraestructures

El debat sobre la mobilitat al Maresme

Cal una nova ronda?

La presentació de la ronda del Baix Maresme s'ha trobat amb l'oposició de desenes d'entitats que aposten per preservar el territori

Els partidaris creuen que aquesta nova carretera, de dos carrils per banda, enfortirà l'economia local

CiU ha promès que el nou govern tornarà a parlar amb els agents locals

La necessitat de reconvertir en via urbana la carretera N-II, al Maresme, ha tornat a posar sobre la taula el debat de la mobilitat a la comarca. El trànsit que deixi de passar per la nacional, per la qual circulen diàriament uns 40.000 vehicles, s'ha de redirigir per un altre corredor. Amb aquesta finalitat, el Departament de Política Territorial va presentar al setembre la ronda del Baix Maresme, fruit de l'acord de mobilitat signat a l'abril al Consell Comarcal entre el PSC, CiU i ERC. Aquesta ronda, d'11 quilòmetres de llargada i dos carrils en cada sentit, és paral·lela a l'autopista C-32 –l'altre gran eix viari de la comarca– i connectarà la sortida de Barcelona amb Mataró, on també es volen ampliar els carrils que circumval·len la ciutat. Els plans del govern, però, han topat amb una gran massa social aplegada en la plataforma Preservem el Maresme, formada per una setantena d'entitats. El 21 de novembre passat van convocar una manifestació a Mataró a la qual van acudir unes 2.000 persones i una seixantena de tractors. I és que els pagesos són un dels col·lectius més afectats, ja que la nova carretera obligarà a expropiar unes 18 hectàrees de zona agrícola, a banda de diversos espais urbanitzats. La preservació del territori és la prioritat dels contraris a la nova infraestructura, mentre que els partidaris opinen que es milloraran les comunicacions i s'enfortirà l'economia local. La discussió, però, es troba en una fase incipient. Els ajuntaments implicats han enviat aquests dies les seves al·legacions, que caldrà resoldre, i el canvi de govern a la Generalitat suposarà –així ho va prometre CiU– un nou procés de diàleg amb el territori per aconseguir una solució consensuada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona