Infraestructures

infraestructures

La coberta de les cabines del Pertús ja és ferralla

Ja s'ha tret l'estructura groga de tubs que recobria l'antiga frontera de l'AP7

Ara s'ha de retirar tota la ferralla que és sobre la calçada i enderrocar les cabines

A la N-II, de moment, s'hi deixen

Quatre grans grues d'una empresa de Sant Hipòlit, a la Catalunya Nord, han convertit en ferralla els tubs grocs que formaven l'estructura groga que durant més de tres dècades indicava el punt fronterer entre els estats espanyol i francès a l'AP-7, sota la famosa “piràmide”. Ara els tubs d'acer estan més o menys apilonats a terra, a l'espera que en les properes setmanes es retirin. Després només quedarà enderrocar les cabines on se situava la policia dels dos estats, per deixar la calçada neta d'entrebancs. Hi ha altres elements, especialment, algunes edificacions de serveis, que estan tancades i s'haurà de veure quin n'és el futur, ja que els cotxes no s'hi podran aturar.

Els treballs per retirar l'estructura i les cabines van començar fa un mes amb l'adequació de l'espai per fer-hi les obres. Es van habilitar dos carrils laterals en cada sentit, perquè hi pugin circular els vehicles.

Un cop s'hagi retirat tot, es podrà dir que es compleix amb la normativa comunitària, la qual cosa no passava fins ara. Va ser l'amenaça que va fer la Comissió Europea d'imposar una multa milionària a l'Estat francès, el que va fer reaccionar l'administració i deixar el pas lliure. Fa anys que en aquest punt s'incompleix el codi de fronteres Schengen, un reglament que desenvolupa el Tractat de Schengen, que estableix un espai europeu sense fronteres interiors. La Comissió Europea considera que la presència d'aquestes instal·lacions provoca cues de trànsit.

A la N-II, controls

Una imatge diferent a la de l'autopista és la del Pertús. A l'entrada del municipi es mantenen les cabines. De fet, ahir a la tarda encara servien de resguard per membres de la policia espanyola que, juntament amb mitja dotzena de guàrdia civils, controlaven els vehicles que entraven a la Catalunya Nord. De moment, el govern espanyol manté aquestes cabines, tot i la demanda que s'ha fet des de diferents sectors perquè es retirin. Els sindicats de policies i les administracions centrals dels respectius estats són els únics que en defensen la continuïtat. De fet,l'expedient que va iniciar la Comissió Europea per suprimir les antigues instal·lacions frontereres només feia referència al cas francès de l'autopista, sense dir res de les quatre que hi ha a la N-II.

LA DATA

1990
es l'any
en què es van signar els acords de Schengen i que estableixen un espai europeu sense fronteres interiors.

LES XIFRES

90
quilòmetres hora
és el límit de velocitat que hi haurà en aquest punt després de les obres.
1.300
detencions
l'any són les que la policia espanyola diu que fa en aquest punt fronterer. Temen ser menys efectius.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona