Infraestructures

infraestructures

Nous vials laterals per treure les cabines del Pertús

S'ha fet per evitar que passin els vehicles mentre durin les obres d'enderroc

Fins ara s'han fet feines prèvies

El govern francès ha habilitat dos carrils laterals per banda per poder treure les antigues cabines frontereres del Pertús, a l'autopista. L'objectiu d'aquesta mesura és evitar que els vehicles passin per sota de l'estructura de ferro que cobreix les cabines mentre durin les obres. De fet, ja s'havia anunciat que abans de començar les obres d'enderroc s'havien de preparar aquests vials als dos laterals per deixar lliure la part central de l'antic pas fronterer.

Les feines per retirar les antigues cabines duaneres van començar a mitjan aquest mes d'octubre, amb treballs previs precisament per poder habilitar aquests passos als costats de les cabines.

Incompliment europeu

La decisió de l'Estat francès de tirar a terra aquestes estructures ha arribat després de l'amenaça de la Comissió Europea, que havia advertit al govern francès d'una multa milionària si no retirava les cabines immediatament. El motiu és que aquestes instal·lacions incompleixen la normativa europea. En concret, l'Estat francès fa anys que incompleix el codi de fronteres Schengen, un reglament que desenvolupa el Tractat de Schengen, que estableix un espai europeu sense fronteres interiors. La CE considera que la presència d'aquestes instal·lacions provoca cues de trànsit.

De moment, el govern francès ha fet aquest pas, però no l'espanyol que també manté les antigues cabines duaneres a l'N-II, al Pertús. L'expedient iniciat per la CE, però, només feia referència al cas francès. La policia francesa i l'espanyola es mostren contraris a la mesura de treure les cabines.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona