Infraestructures

infraestructures

Primer pas per a la variant de Sant Pere Pescador

La Generalitat encarrega l'estudi informatiu que ha de decidir el traçat de la carretera i la construcció d'un pont nou

És un projecte reclamat al poble per evitar el col·lapse del pont vell

El govern de la Generalitat ha encarregat l'estudi informatiu de la futura variant de Sant Pere Pescador, que ha d'evitar que tots els vehicles que vénen de la carretera C-31 i van cap a les platges passin per l'actual pont sobre el riu Fluvià. L'empresa pública Gisa (Gestió d'Infraestructures) ha adjudicat la redacció d'aquest estudi amb un pressupost de 88.465 euros que ha d'estar a punt d'aquí a sis mesos. L'estudi ha de determinar els possibles traçats d'aquesta variant i on s'ha de situar el nou pont que s'haurà de construir.

“Entrar a la roda”

Aquest és el primer pas perquè la reclamada variant de Sant Pere Pescador sigui una realitat. Segons va explicar ahir l'alcalde del municipi altempordanès, Jordi Martí, aquesta és una bona notícia per a Sant Pere perquè significa que “l'Ajuntament ha estat capaç de fer que el projecte entri a la roda i que un dia es pugui tirar endavant”. Martí va afirmar que la construcció d'aquesta variant no només beneficiarà Sant Pere, sinó també municipis veïns com Vilamacolum, Torroella de Fluvià, Ventalló, Sant Miquel de Fluvià o l'Armentera. De fet, totes aquestes poblacions suporten el pas de molts vehicles que es dirigeixen a la costa pel mig dels seus municipis. A Torroella fa poc que s'ha inaugurat una variant i a Vilamacolum també n'hi ha una de pendent.

L'equip de govern de Sant Pere Pescador assegura que de moment no s'ha manifestat sobre la millor opció per a la construcció del nou pont, que ha de treure volum de trànsit del pont actual, que és massa estret. Tot i això, el pla urbanístic de Sant Pere Pescador inclou una opció de traçat més propera al costat de Castelló d'Empúries. A banda d'aquesta opció, també es podria plantejar una variant més pròxima a Torroella de Fluvià i una altra de més propera a la desembocadura del riu Fluvià. El consistori demana poder intervenir en la tria de la millor opció per Sant Pere.

Aquest només és un primer pas –encara s'haurà de fer el projecte constructiu i adjudicar l'obra–, però dóna resposta a una de les peticions més reivindicades tan per l'Ajuntament com pels veïns del municipi empordanès.


L'Ajuntament de l'Escala ha reestructurat el trànsit a l'entrada sud a causa de les obres de construcció del nou giratori que s'ha de fer entre les cruïlles de la carretera de la Closa del Llop i el carrer Cadaqués. Segons ha informat el consistori, els dos carrils d'entrada han quedat limitats a un i l'accés a la zona del supermercat no es pot fer directament des de l'avinguda Girona, sinó que s'ha de fer bé pel giratori del carrer Figueres, o del carrer Lleida. Les obres de construcció del nou giratori van començar divendres i duraran tres mesos.

LA XIFRA

88.465
euros
és el pressupost que hi ha per a l'estudi informatiu que l'empresa pública Gisa ha adjudicat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona