Infraestructures

infraestructures

A 90 km/h per la frontera, quan no hi hagi les cabines

Les obres per desmantellar les instal·lacions de l'antiga frontera a l'autopista està previst que comenci el 15 d'octubre i durin tres mesos

Hi haurà dos carrils per banda sense obstacles

Les obres per desmuntar les antigues cabines del pas fronterer de l'autopista, al Pertús, començaran el 15 d'octubre i posaran fi a vint anys d'incompliment del tractat de Schengen, uns acords que eliminen les fronteres interiors de la Unió Europea. L'anunci arriba després que la CE amenacés l'Estat francès de multar-lo perquè manté les estructures i dificulta el trànsit de vehicles.

Els treballs consistiran a desmuntar les estructures –tant les cabines com els coberts– per tal que es puguin habilitar dues vies de circulació de vehicles per cada sentit. Així, els cotxes ja no hauran de passar per un sol carril. Es preveu que les obres durin tres mesos, i que quan hagin acabat es pugui circular fins a 90 km/h. D'ençà d'aquest estiu la velocitat màxima en aquest punt era de 50 km/h, però fins llavors el límit era de 15km/h. L'únic que es deixarà són les oficines que hi ha a cada banda de l'AP-7.

El sindicat francès de policia SGP-FO considera que una velocitat de 90km/h pot plantejar problemes de seguretat i que molt probablement s'haurà de reduir aquest límit. El sindicat reclama que es construeixi una passarel·la per a vianants que serveixi tant per als usuaris com també per als funcionaris de policia que continuaran treballant a les oficines d'aquesta àrea.

La policia francesa ja no fa controls sistemàtics en aquest punt –les directives europees els ho prohibeixen–, però puntualment n'organitza al peatge de l'autopista del Voló, uns deu quilòmetres més avall del Pertús.

També ha deixat els controls la policia espanyola des del passat dia 21. El sindicat policial SUP ha criticat que l'efectivitat policial baixarà “en picat”, quan fins ara, diuen, s'han fet de 1.200 a 1.300 detencions anuals. També es queixen que treballaran en pitjors condicions.

Per compensar la desaparició dels controls a la frontera, també es preveu al novembre l'entrada en servei de patrulles mixtes entre policies francesos i catalans o espanyols. Els últims detalls de com funcionaran aquestes patrulles s'estant definint en reunions entre els diferents serveis de policia de cada banda, la prefectura del departament dels Pirineus Orientals, la Subdelegació del Govern espanyol a Girona i els consolats.

Ahir el subdelegat del govern espanyol a Girona, Francesc Francisco-Busquets, no va voler fer declaracions sobre aquesta qüestió. Tampoc la prefectura del departament dels Pirineus Orientals va fer cap comentari sobre l'inici de les obres de desmantellament.

LA DATA

15 octubre
és el dia que han de començar les obres
, que duraran tres mesos, previsiblement.

LES XIFRES

90
quilòmetres per hora
serà la velocitat màxima que es permetrà on ara hi ha les cabines frontereres.
20
anys
fa que s'han estat incomplint els acords de Shcengen, que eliminen les fronteres interiors de la UE.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona