Medi Ambient contradiu Nadal i sosté que la variant de la Bisbal no està decidida

ICV li recorda que els estudis previs determinaven que l'alternativa nord tenia menys impacte

A totes les disputes que ha generat la variant de la Bisbal, ara s'hi haurà d'afegir la que mantenen el Departament de Medi Ambient i Habitatge i el de Política Territorial i Obres Públiques. La conselleria d'ICV, en la línia del comunicat que va fer aquest partit la setmana passada, s'ha mostrat en desacord amb la decisió del conseller Joaquim Nadal de decantar-se definitivament pel traçat sud de la variant. Nadal va dir que aquesta seria l'opció preferent en el nou estudi informatiu que al maig es posarà a informació pública, i que seria la que el govern executaria. Medi Ambient va respondre ahir que encara no ha rebut l'estudi informatiu, de manera que no ha pogut començar a elaborar la declaració d'impacte ambiental que haurà d'acompanyar el projecte. Segons la conselleria, fins que no s'hagi finalitzat aquest document el govern no podrà decidir quin dels dos traçats proposats és el més adequat. És més, manté que segons l'últim projecte que es va sotmetre a informació pública, l'estiu passat, l'opció que l'estudi d'impacte ambiental concloïa que era més adequada era l'opció nord, ja que es considerava que tenia un impacte global «significativament menor que les alternatives que transcorrien pel sud de la Bisbal».

El traçat que va presentar Nadal la setmana passada era la variant sud, però amb modificacions. Fonts de Política Territorial, explicaven ahir que amb la variant de la Bisbal se segueix el mateix procediment que amb qualsevol altra carretera i que fins que no hagi finalitzat el període d'al·legacions i s'hagin avaluat, el document no es passarà a Medi Ambient perquè es faci la declaració d'impacte ambiental.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona