opinió

L'autovia de la Bisbal, encara

Ha causat sorpresa l'anunci ara fa un temps d'una nova exposició pública de la «variant» dita de la Bisbal. Calia imaginar que ja s'havien expressat prou exhaustivament amb escrits, declaracions i al·legacions els arguments a favor i en contra de cadascuna de les alternatives. Tot el que s'ha dit públicament quant a costos, funcionalitat i impacte en les persones i en el medi ha estat prou extens i prou documentat per haver pres, d'una vegada per totes, una decisió justa i ponderada sobre el millor traçat. Però no, ara se'ns diu que d'aquí a poc sortiran novament a informació pública uns altres estudis informatiu i d'impacte ambiental, amb modificacions que poden afectar nous paratges i propietats. En aquest sentit, cal recordar que la llei obliga a presentar un mínim de dues alternatives per corredors diferents, en el present cas, al nord i al sud de la Bisbal.

Ens sorprèn no tant la reiteració del tràmit com el fet que el procés tancat de les al·legacions pugui ser utilitzat ara com una estratègia per canviar el sentit dels estudis presentats en l'anterior exposició pública. No s'entendria gens ni mica si fos així. Recordem que tant l'estudi informatiu com el d'impacte ambiental aportaven arguments repetits i de pes a favor del traçat nord, un traçat que, a més a més, va rebre l'aval de la majoria d'entitats i institucions i de tots menys un dels ajuntaments afectats. Cal tenir present que darrere d'una consulta no solament hi ha un acte administratiu amb uns costos, sinó que també es paga molt car en preocupació, temps i diners dels afectats, particulars i entitats.

Arribats a aquest punt voldríem creure que la decisió d'obrir un nou procés d'informació pública obeeix únicament a l'interès d'introduir mesures correctores i de protegir la qualitat de vida de les persones. No es podria entendre que la nova convocatòria no contemplés les millores proposades públicament per entitats i associacions per tal de minimitzar l'impacte de totes dues alternatives, nord i sud. Si no fos així, suposaria que s'han bandejat les al·legacions en un clar escamoteig dels tan pregonats anuncis de participació ciutadana. Res no s'entendria del nou procés públic anunciat si el conseller decidís tirar pel dret seguint el camí anunciat en les seves declaracions de l'estiu de 2006 i no aportés a la discussió solucions i millores en tots els traçats.

Si no s'no incorporen millores al traçat nord, inclosa la sortida Bisbal-centre reclamada per industrials i comerciants de la Bisbal, obrir ara un nou procés per justificar una decisió ja presa haurà estat una mentida monumental i una befa als afectats. Cap veí de Corçà, Cruïlles, la Bisbal o Fonteta entendria l'actitud mostrada i el procediment seguit a l'hora de projectar una gran infraestructura viària que afectarà irreversiblement el futur d'aquestes poblacions i de tot el Baix Empordà.

Des de la Plataforma volem reafirmar la nostra postura, que es basa en la força dels arguments econòmics, tècnics i ambientals, tots clarament a favor del traçat nord. I si no és així, que es digui, i per què.

Pere Freixas, en nom de la Plataforma a favor del traçat nord


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona