Infraestructures i serveis

Més de set-cents milions anuals d’estalvi per als conductors catalans

La ministra Raquel Sánchez es vanta de la “fita” de la supressió

Puigneró li recorda el dèficit d’infraestructures i que s’ha rescatat més del doble a Madrid

La ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, va calcular en 752 milions d’euros anuals per als conductors catalans i 90 milions per als aragonesos l’estalvi que suposarà la fi dels peatges de l’AP-2 i l’AP-7, que va qualificar de “fita” i un “assoliment” del Govern de l’Estat. Sánchez va visitar ahir el peatge de la Roca poc abans que s’aixequés, per assegurar que el ministeri està treballant en propostes alternatives als peatges per mantenir les carreteres que ara s’alliberen. Transports i Mobilitat busca un sistema tarifari basat en el fet que pagui qui utilitzi les autopistes, encara que va afirmar que aquest “no tindrà res a veure” amb els antics i actuals peatges tal com els coneixem i que serà “homogeni a tot Espanya”. La ministra es proposa ser “didàctica” i “assumir que, si volem una xarxa de carreteres competitiva i que sigui sostenible, també cal assegurar que es pugui finançar principalment per les persones que l’usen, seguint el lema de qui contamina, paga. El que busquem és un sistema de tarifació per ús. Qui l’usi que sigui qui pagui. No té gaire sentit que el manteniment sigui a càrrec del pressupost i que paguin el conjunt dels ciutadans, fins i tot els que no usen les carreteres”, va avançar, després d’aclarir que hi ha marge fins al 2024 per refer el sistema.

Per la seva banda, el vicepresident català i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, va reclamar a l’executiu espanyol que expliqui “quin model” defensa una vegada que ahir expiraven les concessions de quatre vies catalanes, on ja no caldrà pagar peatges. El vicepresident va insistir en la proposta europea de pagament amb vinyeta, que garanteix que “qui utilitza més i qui contamina més, paga més”. En declaracions als periodistes, Puigneró va felicitar-se que s’aixequin les barreres, però va recordar-li el “greuge comparatiu que han hagut de suportar els catalans”. en aquesta línia, Puigneró va recordar que l’Estat s’havia gastat més del doble del que ara esmerçarà en les dues autopistes a rescatar les radials a la comunitat de Madrid. “Mentre que la resta de l’Estat no pagava per utilitzar les autovies que l’Estat construïa, a Catalunya havien de pagar per poder usar-les. Aquest model no tornarà: el model de peatges a Catalunya s’ha acabat”, va vaticinar el vicepresident. El govern català va recordar ahir el dèficit d’infraestructures que suporta Catalunya des de fa anys i que hauria generat, entre d’altres, la inversió privada en autopistes.

LES FRASES

No té sentit que el manteniment vagi a càrrec dels pressupostos de l’Estat
Raquel Sánchez
ministra de transports i mobilitat
La vinyeta que recomana Europa permet que qui utilitza i contamina més, pagui més
Jordi Puigneró
vicepresident i cons. territori


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona