Infraestructures

Cinc subtrams i 30 estacions

L'estudi informatiu detalla el recorregut exacte del tramvia urbà i interurbà i les seves parades

La proposta de Tramcamp que va presentar ahir la Generalitat diferencia entre cinc grans trams (vegeu el gràfic de la plana 2), amb diverses alternatives de traçat per a cadascun per tirar endavant l'obra.

Cambrils-Port Aventura

El primer tram, de 10,7 quilòmetres, aprofitaria en gran part la plataforma de l'actual línia ferroviària. Això sí, aquesta és de via única en ample ibèric i es desmantellarà, i en el seu lloc n'hi habilitaran dues d'ample europeu per al tramvia en un format del tot urbà. Hi haurà nou parades (5 a Cambrils i 4 a Salou), i un petit tram que obrirà un corredor totalment nou, entre l'actual estació de Cambrils i la nova del corredor mediterrani més a l'interior, a la carretera de Montbrió.

Port Aventura-Vila-seca

El tram tindria quatre estacions i 8,2 quilòmetres, la majoria de nova construcció. Els inicials travessarien la trama urbana de Vila-seca pel centre, superarien per sota l'AP-7 i per sobre la futura variant ferroviària de Reus. Aquí es dividiria en dos ramals. L'un enfocaria cap a la Canonja –en un subtram paral·lel a l'N-340, on també es construiran les futures cotxeres i tallers del servei, amb capacitat per a 25 vehicles, en un espai de 2,42 ha– i l'altre faria cap a l'estació de Vila-seca, on enllaçaria amb l'actual línia de tren i també permetria l'intercanvi modal.

La Canonja-Tarragona

Tram amb quatre parades i 5,7 quilòmetres, tots de nova construcció. El traçat s'iniciaria al nord de Bonavista i discorreria en paral·lel a l'A-7 fins a trobar el corredor de la T-11. El recorreria per la banda nord, agafant així el polígon de les Gavarres, i “zones molt poblades i de futur, que quedaran en un eix molt central”, segons Manel Nadal, com ara els barris de Ponent i el gran barri projectat al terme de Constantí. Entraria a Tarragona, tal com va avançar ja El Punt, pel pont de Santa Tecla –aprofitant la seva estructura– i la Rambla Lluís Companys fins a la plaça Imperial Tarraco, on permetria la intermodalitat amb l'estació de busos i, possiblement, amb la futura estació de trens. Després, el tramvia “té vocació de créixer dins de Tarragona”, avançava Nadal, si bé “això ho haurà de decidir l'Ajuntament”.

Vila-seca estació-Reus

Un quart tram tindria set parades i 6,3 quilòmetres, dels quals 3,9 de nova execució. I és que els primers 2,4 coincideixen amb l'actual línia fèrria Tarragona-Reus, que passa pel costat de Tecnoparc fins al campus Bellisens. Aquí, el tramvia abandonaria les vies per endinsar-se a Reus pel carrer Vidal i Alcover. El tram urbà, com també va avançar El Punt, preveu un recorregut de 3,7 quilòmetres per la banda oest, discorrent tot al llarg dels passejos, ja sigui pel centre o els laterals. El tramvia, que tindria fins a sis estacions a la ciutat amb intermodalitat amb el bus i el tren, no acabaria al passeig Mata, sinó que per l'avinguda del Comerç encara arribaria fins al barri Gaudí. “Hem parlat amb l'Ajuntament i no hi ha massa alternatives, ja que el tramvia ha de passar per carrers amples per evitar problemes de sorolls i radis poc adequats”, argumentava ahir Nadal.

La Canonja-aeroport

El darrer tram es divideix en dos subtrams que sumen 10,8 quilòmetres, tots de nova construcció, i un total de sis estacions. Un primer traçat comú de 7,1 quilòmetres aniria de l'N-340 a la Canonja als Plans de Quart (a l'oest de la Boella, que és on s'ubicaria una hipotètica estació sobre la variant ferroviària de Reus), amb cinc parades que relligarien grans equipaments com ara la CIM del Camp, l'edifici del 112 o la nova estació central intermodal del corredor mediterrani. Un ramal s'endinsaria 1,5 km a partir d'allí fins a la terminal de l'aeroport, i un altre, de 2,2 km, enllaçaria amb l'actual línia fèrria Tarragona-Reus, passant per sobre de la C-14 i pel carrer Luxemburg. Tot plegat permetria, en una futura explotació, crear una llançadora entre la terminal i l'estació del sud de l'aeroport que s'afegiria a les tres grans línies proposades: Cambrils-Tarragona, Cambrils-Reus i Tarragona- Reus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona