Infraestructures i serveis

La nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal entrarà en funcionament durant la segona meitat del 2022

La inauguració es farà coincidir amb el trasllat de les vies de la línia de Granollers al seu pas per La Sagrera

La nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal entrarà en funcionament a partir del segon semestre de l’any que ve, coincidint amb el trasllat de les vies de la línia de Granollers al seu pas per l’estació intermodal de La Sagrera, tal com es va fer a finals de l’any passat amb la línia de Mataró.

Segons el coordinador d’Adif de l’operació ferroviària de La Sagrera i Sant Andreu, Lluís Ugalde, l’objectiu és “minimitzar afectació ferroviària” en una línia que compta amb un trànsit “molt elevat”. El nou edifici comptarà amb una superfície de 696 metres quadrats, dels quals 332 metres corresponen al vestíbul i disposarà de dues andanes de 210 metres amb quatre vies en total, és a dir, dues en el tram central i una auxiliar per cada costat.

A més, comptarà amb il·luminació natural de forma zenital a les vies a través de cinc celoberts i unes pantalles laterals translúcides que també serviran de protecció acústica. Es tracta, segons Ugalde, d’un fet força excepcional en estacions soterrades que a més permetrà reduir el consum d’energia elèctrica i comptar amb ventilació natural. Per fora, el vestíbul comptarà amb grans vidrieres que també aprofitarà la llum solar.

Ugalde ha explicat que els treballs s’han de concebre dins de les obres conjuntes a les obres de La Sagrera, que ha definit com una “estació d’estacions” on coincidiran els serveis de Rodalies, alta velocitat, busos urbans i interurbans i metro. En aquest sentit, ha recordat que a La Sagrera cal soterrar tres línies: la de Mataró –que ja hi circula des del desembre–, la de Granollers i la de l’alta velocitat. Segons el coordinador d’Adif, actualment les actuals obres a La Sagrera són l’obra civil més important de l’Estat.

D’altra banda, pel lateral de la nova estació –on hi ha l’actual– s’hi habilitaran vials soterrats d’accés per als busos que accedeixin a la futura estació de La Sagrera o els vehicles particulars que s’adrecin a l’aparcament des del Nus de la Trinitat, que disposarà d’unes 1.500 places. En sentit contrari, de sortida de Barcelona, també s’habilitarà un vial pel costat mar, segons ha explicat Ugalde. Els vials també connectaran amb els carrers cap al centre de la ciutat. Amb tot, però, els responsables d’Adif han precisat que encara cal acabar de concretar aquesta actuació amb l’Ajuntament de Barcelona.

El cost de l’obra a la nova estació és de 6,3 milions d’euros. Els treballs es van iniciar el 30 de setembre del 2020 i és una de les actuacions previstes en el Pla de Rodalies. De fet, les obres ja fa uns anys que van amb endarreriment des que l’any 2018 es va haver d’anul·lar l’adjudicació del projecte per presumptes irregularitats com a resultat d’una auditoria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona