Infraestructures i serveis

Recta final de les obres d’adequació del centre logístic Logis Empordà

Els terrenys entre el Far d’Empordà i Vilamalla han de permetre implantar entre 12 i 15 empreses

Es posaran al mercat més de 328.000 m² de sòl

Les obres d’urbanització de la fase 2 de Logis Empordà, que van començar el setembre del 2020, segueixen a bon ritme i està previst que s’acabin el juliol del 2021. Aquest és el missatge que el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i Enric Ticó, president de Cimalsa (empresa pública que gestiona els centres logístics de Catalunya), van voler transmetre ahir, arran d’una visita als terrenys situats entre el Far d’Empordà i Vilamalla. Els treballs tenen un pressupost de 6,7 milions d’euros i se centren ara en les obres de les xarxes d’aigües pluvials i residuals del sector, que representen un 30% del pressupost total.

Interès d’Amazon

Quan s’acabin les obres, Cimalsa posarà al mercat més de 328.000 m² addicionals de sòl logístic urbanitzat. Aquests terrenys permetran la implantació d’entre 12 i 15 empreses logístiques més (a part de les empreses ja instal·lades en la fase 1 o que s’hi instal·laran properament), i han de suposar una inversió de més de 185 milions i generar uns 1.900 llocs de treball nous. Les obres d’urbanització d’aquesta segona fase es van desencallar després que l’estiu del 2020 va transcendir el possible interès d’Amazon per instal·lar-se al polígon. “El que ara és probablement l’obra d’urbanització més important a Catalunya aviat donarà pas a inversions empresarials estratègiques”, diu Isidre Gavín, referint-se a aquests treballs.

‘Hub’ intermodal

Logis Empordà és una de les peces del hub intermodal el Far-Vilamalla, que està compost pel sector logístic Logis Empordà, de 73 ha; la terminal ferroviària de Vilamalla, actualment en funcionament, i el sector ce5 del Far d’Empordà, d’unes 59 ha en total, adjacent a Logis Empordà, amb una part destinada a ús logístic (35 ha, aproximadament) i una part destinada a la futura terminal ferroviària del Far d’Empordà (unes 24 ha). El sector ce5 i la futura terminal ferroviària del Far d’Empordà estan actualment en fase de desenvolupament del planejament urbanístic. En paral·lel, s’està desenvolupant el projecte de connexió i implantació del doble ample de via ferroviària (europeu i ibèric), que ha de ser clau per al desenvolupament d’aquest conjunt logístic.

LA FRASE

És l’obra d’urbanització més important per donar pas a inversions estratègiques
Isidre Gavín
secretari d’Infraestructures i Mobilitat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona