Infraestructures i serveis

Volen millores a altres vies abans que la variant a la C-63

La plataforma contrària a la infraestructura demana més transport públic i reformes, en lloc d’obres noves

“La C-25, l’A-2 i la C-35 ja són una alternativa”

La plataforma No a la Variant C-63 –una obra prevista de 7 km entre Riudarenes i Sils (Selva)– ha presentat el projecte Alternativa 0 als ajuntaments de Sils, Riudarenes, Santa Coloma de Farners i Vidreres. Es tracta dels quatre municipis implicats en el projecte de variant, que suposaria una inversió d’entre 37 i 52 milions d’euros, segons informa l’Agència Catalana de Notícies (ACN).

Des de la plataforma han plantejat un projecte basat en la millora de la senyalització, treballs per augmentar la seguretat de les vies existents i també incrementar l’oferta de transport públic. La plataforma també ha presentat el projecte a diverses entitats del territori perquè hi facin les seves aportacions. Amb aquest document volen crear una posició comuna entre tots els agents socials en contra de la carretera.

Segons diuen els opositors, l’objectiu és aconseguir frenar la construcció d’aquesta nova via. La plataforma recorda que la variant entre Sils i Riudarenes suposaria una inversió d’entre 37 i 52 milions d’euros i que tan sols suposaria un estalvi de 19 segons en el trajecte de Santa Coloma a Vidreres pel traçat actual de la carretera.

“Molt redundant”

Per altra banda, l’entitat creu que el traçat seria “molt redundant” perquè ja hi ha moltes vies de gran capacitat al voltant, com ara la C-25, l’A-2 i la C-35. De fet, No a la Variant C-63 creu que aquestes vies “ja funcionen com a variant real entre pobles”.

L’Alternativa 0 seria la senyalització de variant per la C-25, A2 i C-35 tant físicament com electrònicament. També plantegen millorar el transport públic entre Santa Coloma de Farners i Vidreres i, per altra banda, fer obres de millora a la GI-555 entre l’A-2 i Hostalric (Selva). Finalment, demanen a la Generalitat que millori la seguretat de les travessies de la C-63.

La plataforma No a la Variant C-63 ha enviat el document als ajuntaments i també l’ha començat a presentar a diverses entitats del territori. L’objectiu és aconseguir que cada agent social i polític hi faci les seves aportacions per consolidar una posició comuna en contra de la variant.

A principis de mes, la Generalitat va informar que ha segregat una part del traçat de la variant de la C-63, entre Riudarenes i Sils, per millorar un tram de la carretera GI-555, concretament entre l’accés als veïnats de Vallcanera i les Comes (Sils) i la connexió amb l’A-2 (l’N-2 desdoblada).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona