Infraestructures i serveis

Reclamen una partida als PGE per a un nou corredor ferroviari de mercaderies per l’interior del Camp de Tarragona

Una quarantena de personalitats de la societat civil signen el manifest de la plataforma ‘Mercaderies per l’interior’

La plataforma tarragonina ’Mercaderies per l’interior’ reclama una línia de ferrocarril d’ample europeu entre Vila-seca i Castellbisbal exclusiva pel pas de mercaderies i que els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) de 2021 incloguin una partida de 3 milions d’euros per a l’estudi de viabilitat i d’impacte ambiental del projecte.

L’entitat subratlla que el tercer fil ha de ser provisional i que en el futur caldrà allunyar els trens de mercaderies dels nuclis urbans i dels espais naturals i turístics de la costa tarragonina.

Aprofitant la negociació dels comptes per a l’any vinent, aquest dimecres la plataforma ha fet públic un manifest que ja ha rebut el suport de més d’una quarantena de personalitats de la societat civil tarragonina.

La plataforma subratlla que la implantació del tercer fil entre Vila-seca i Castellbisbal, una actuació que permetrà el pas de trens regionals i de mercaderies en doble ample –ibèric i europeu–, tindrà un “greu impacte” en la seguretat i el benestar de les persones, en la integritat de l’amfiteatre romà i en els espais de la Xarxa Natura 2000. A més, denuncia que contribuirà a degradar les platges i instal·lacions turístiques, i suposarà “una distorsió i empitjorament” en la comunicació per tren de les persones al territori.

’Mercaderies per l’interior’ ha insistit que aquesta solució mixta ha de ser provisional i que cal adequar una nova línia de ferrocarril d’ample europeu entre Vila-seca i Castellbisbal exclusiva pel pas de mercaderies que eviti nuclis poblats.

El manifest, titulat ’Quo vadis Tarragona? Ara ens hi juguem el nostre futur’, apel·la a fer possible unes infraestructures ferroviàries que “siguin compatibles amb el respecte a la seguretat i benestar de les persones, el desenvolupament econòmic multisectorial, el reforçament i millora de la mobilitat dels usuaris del tren i el respecte envers el nostre ric patrimoni cultural i natural, i al nostre potencial turístic”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona