Infraestructures i serveis

Restablert el trànsit ferroviari entre Malgrat i Blanes deu mesos després

La via estava tallada des del gener pel pas del temporal ‘Glòria’ pel litoral català

Reconstruir el pont sobre el riu Tordera ha costat més de 10 milions

El trànsit de trens entre Malgrat de Mar (Maresme) i Blanes (Selva) es restableix avui després d’estar més de deu mesos tallat, d’ençà que el temporal Glòria, al gener, va esfondrar el pont sobre el riu Tordera. Des d’aleshores, es presta servei alternatiu amb autobús. Reconstruir el pont sobre la Tordera ha costat més de deu milions d’euros.

El nou pont construït per Adif fa 221,3 metres de llargada i per fonamentar-lo els pilars s’han clavat a una fondària de fins a 45 metres. Per muntar la via s’han fet servir 792 metres de carril, 633 travesses, 1.486 metres cúbics de balast, s’han muntat 1.200 metres de catenària i s’han estès 11.404 metres d’instal·lacions de seguretat i comunicacions. Adif ha explicat que, arran de la complexitat dels treballs, es van mobilitzar “tots els recursos econòmics, tècnics i humans necessaris”. Hi ha hagut fins a 40 operaris treballant per torns al llarg de 24 hores i caps de setmana i s’han destinat una desena de màquines a les obres de reconstrucció (entre pilotadores, excavadores, grues i bombes de formigonat).

Les obres es van enllestir el 7 de novembre passat. Des d’aleshores, s’han dut a terme les proves de seguretat de la infraestructura (es van fer passar tres locomotores de 300 tones damunt del pont) i ara també s’ha acabat de verificar tota la documentació preceptiva.

Malestar al territori

A partir d’avui, un cop els trens tornin a passar pel pont, s’acabarà el servei alternatiu d’autobusos que cobria aquesta part del trajecte de la línia entre Barcelona, Mataró i Maçanet de la Selva.

La represa del servei arriba, precisament, pocs dies després que l’Ajuntament de Blanes expressés el seu malestar. L’alcalde, Àngel Canosa, va lamentar que, a les portes del mes de desembre, encara no s’hagués fixat cap data definitiva perquè els trens tornessin a circular pel pont. Canosa, a més, també va acusar Adif de no informar-los i va criticar que sempre fos el consistori el que hagués d’anar al darrere d’ells i de Renfe, la que opera la línia, per demanar-los quan es restabliria el servei.

LA DATA

22.01.20
va col·lapsar
el pont ferroviari que travessa el riu Tordera en la línia que uneix els municipis de Blanes i Malgrat.

LA XIFRA

221,3
metres
de llarg fa el nou pont construït a la via afectada, i els pilars s’han clavat a 45 metres de fondària.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona