Infraestructures i serveis

Fil a l’agulla per començar les obres de la variant d’Anglès

La Generalitat cedirà a l’Ajuntament la titularitat d’un tram de tres carreteres i iniciarà 24 mesos de treballs abans de l’estiu

La infraestructura, d’1,6 km, inclou dues rotondes i un túnel

La Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament d’Anglès van signar ahir el conveni amb els detalls de la construcció de la variant a l’est del municipi. El govern cedirà al consistori la titularitat d’un tram de tres vies –Indústria, Triassa i carretera d’Osor– en dues etapes i preveu començar les obres de la variant abans de l’estiu. El període d’execució és de 24 mesos.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcaldessa, Àstrid Desset (Junts), van rubricar ahir a la seu de l’ajuntament anglesenc l’acord pel qual la Generalitat es compromet a arranjar el carrer Indústria –canviarà l’asfaltatge, entre altres reformes– abans de cedir-lo al consistori.

En principi, a l’inici de les obres, 900 metres del carrer Triassa (la n-141z) passaran a ser municipals. Quan estiguin fetes la variant i les millores del carrer Indústria (el tram urbà de la C-63), 1.235 metres d’aquesta via i 610 de la carretera d’Osor passaran a ser municipals. Del carrer Indústria, seran de l’Ajuntament el tram entre l’avinguda Països Catalans, a prop del parc de la font del Canyo, i fins a l’encreuament amb l’N-141e, a la rotonda a tocar de l’antiga fàbrica Burés.

La variant, que ja ha estat adjudicada, farà 1,6 km, connectarà la C-63 amb l’N-141 i evitarà el pas de camions pel centre del poble. El traçat inclou una rotonda al sud d’Anglès, prop del cementiri, un túnel al cap de 250 metres, tres passos inferiors i, al final, una segona rotonda, a prop de l’N-141e, a l’entrada d’Anglès.

Per Desset, el conveni fa possible una obra que esperen “des de fa molts anys”. “Ara la gran molèstia és el pas de camions de gran tonatge pel centre”, diu. La batllessa explica que la infraestructura podria afavorir que hi hagués més activitat industrial al polígon de Riera Seca i a l’entorn de l’empresa Antex, atesa “la millora notable en les vies de comunicació”, va dir en l’acte d’ahir, retransmès en directe pel canal de YouTube de l’Ajuntament.

LA XIFRA

1.235
metres
del carrer Indústria (el tram urbà de la C-63) seran municipals, entre els punts 38+498 i 39+633.

El transport a demanda

R. ESTÉBAN

El conseller Calvet va presentar ahir a Banyoles la marca Clic.cat, que a partir d’ara identifica el transport a demanda. Segons va dir, és una modalitat de gran importància estratègica perquè permet fer arribar el transport públic a les zones de població dispersa. Aquest tipus de servei –en què l’usuari concerta el viatge, en el marc d’unes línies predeterminades– es va instaurar a Catalunya fa tres dècades. En l’actualitat, a la demarcació de Girona funcionen 41 línies del que ara s’anomena Clic.cat, en les quals el 2019 (últim període de què es té dades definitives) es van fer uns 17.300 viatges. A l’acte va tenir protagonisme la companyia Teisa (se n’està commemorant el centenari), que ofereix aquest servei a les comarques del Gironès i del Pla de l’Estany.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona