Infraestructures i serveis

A Olot volen blindar l’inici de la variant, a la Pinya

L’Ajuntament defensa aquesta opció en una al·legació a l’estudi de traçat del tram est per deslligar l’obra de la variant de les Preses

Recorda que el tram oest ja està a punt d’executar-se

L’Ajuntament d’Olot vol blindar el projecte constructiu i a punt d’execució del tram oest de la futura variant i, per això, ha presentat una al·legació a l’estudi de traçat i ambiental del tram est, en què defensa que es mantingui l’enllaç previst al sector de la serra de Sant Valentí de la Pinya (la Vall d’en Bas). I és que el projecte oest, enllestit ara fa cinc anys, incorpora al projecte de la variant olotina el tram entre el túnel de can Vigatà i l’actual carretera C-63 i, per tant, un tram dels municipis d’en Bas i les Preses, que podria modificar-se si s’incorpora a l’estudi d’ara de la variant de les Preses. Si el Departament de Territori i Sostenibilitat accepta aquesta al·legació, això deslligarà totalment el procés de construcció de la variant d’Olot del de les Preses. En cas contrari, l’alcalde, Pep Berga, manté que es retardaria, ja que s’hauria de modificar un projecte que, a hores d’ara, està a punt d’executar-se, en espera dels fons necessaris.

La resta de millores que presenta l’Ajuntament d’Olot no afecten el traçat i tenen el consens de la comissió de la variant –algunes les ha formulat aquesta comissió–. Es tracta, entre d’altres, que el traçat s’adapti al terreny i s’eviti l’efecte barrera, de la canalització de l’accés de camions a Olot pel Pla de Baix, de la reducció de l’impacte acústic a l’hostal del Sol, el mas Brugats i a l’Arengada, d’aprofitar els pendents naturals per als col·lectors pluvials i de permetre la urbanització de la coberta estructural de l’hostal del Sol per facilitar la connectivitat amb la ciutat. Respecte a les al·legacions de Salvem les Valls, l’alcalde ha dit que Olot suporta un trànsit diari de 1.800 camions i ha qualificat d’ingenu creure que la mobilitat canviarà a curt termini.

LA XIFRA

7,3
quilòmetres
és la longitud total de la variant d’Olot, 2,5 dels quals de túnel, i la inversió és de 189 milions d’euros.

Al·legació de Salvem les Valls amb suports

La coordinadora Salvem les Valls ha presentat una al·legació al traçat est de la variant d’Olot, amb el suport de més de 100 al·legacions físiques i un miler de digitals. L’entitat afirma que la variant no respon a les necessitats de mobilitat de la Garrotxa, alerta que serà una autovia de pas, que incrementarà la contaminació. A més, remarca que afectarà sòl agrícola de qualitat, espais protegits i paisatges emblemàtics i que el seu cost és desmesurat. Salvem les Valls aposta per un pla de mobilitat alternatiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona