Infraestructures

La cruïlla «negra» de l'N-340 per entrar a Alcanar ja és història

Foment obre al trànsit l'accés de l'Angol després de més de tres anys d'obres

«Fa tres anys que van començar les obres, però l'Ajuntament d'Alcanar va aprovar el projecte de l'Angol el 1999», recordava ahir l'alcalde d'Alcanar, Alfons Montserrat, que va remarcar que l'eliminació d'aquest punt negre ha estat una reivindicació constant del seu municipi els últims anys. «Estem molt contents que finalment s'hage acabat», hi va afegir Montserrat, que va destacar que al marge d'eliminar una cruïlla perillosa l'obra, realitzada pel Ministeri de Foment i executada per l'empresa Emcofa, també ha servit per millorar les connexions entre Alcanar i el nucli de les Cases.

L'actuació ha representat una inversió de 3,5 milions d'euros i ha consistit en la construcció d'un enllaç a diferent nivell a la intersecció de la carretera TP-3318 amb l'N-340. Això ha permès eliminar els dos girs a l'esquerra existents. A més, també s'ha millorat el traçat de l'N-340 en aquest tram i s'han construït dues rotondes que faciliten diferents moviments d'entrada i sortida a l'N-340.

Les obres van començar l'abril del 2007 i havien d'estar acabades a principi del 2008, però al maig d'aquell any no només no s'havien acabat sinó que es van aturar per la necessitat de modificar el projecte, cosa que va representar un encariment del pressupost de més del 30%. A més, l'empresa adjudicatària va tenir dificultats econòmiques i va deixar l'obra aturada fins al maig del 2009. Això va generar moltes queixes per part de l'Ajuntament d'Alcanar, que fins i tot va convocar una manifestació.

Ahir a l'acte de la posada en servei hi van assistir la subdelegada del govern a Tarragona, Teresa Pallarès; el cap de la demarcació de Carreteres del Ministeri de Foment a Catalunya, Lluís Bonet, i l'alcalde d'Alcanar, Alfons Montserrat.

Vint accidents i nou morts

La cruïlla de l'Angol d'Alcanar situada entre el punt quilomètric 1.060,800 de l'N-340 i l'accés a la TP-3318 era fins ahir un dels principals punts negres de la xarxa viària de les Terres de l'Ebre. Així, en els últims deu anys s'han produït en aquesta intersecció una vintena d'accidents greus i molts més de no tan greus. «Les topades en aquest punt eren constants», apuntava ahir l'alcalde, Alfons Montserrat. A més, el nombre de víctimes mortals en aquest punt quilomètric, també en els últims deu anys, ha estat d'almenys nou persones. Un dels accidents més greus és el que va tindre lloc el febrer del 2008, en el qual van morir cinc persones. Les víctimes eren veïnes de Badajoz i anaven en una furgoneta que va xocar frontalment amb un camió. Arran d'aquest accident l'Ajuntament d'Alcanar va demanar una vegada més al Ministeri de Foment que accelerés les obres de l'Angol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona