Infraestructures i serveis

El tram de l’N-II de Vilademuls a Orriols s’obrirà a mitjan juliol

El ministre de Foment anuncia que es posarà en servei la segona quinzena de juliol

Aquests dies s’estan acabant els treballs d’asfaltatge de la calçada dels 3,3 quilòmetres del tram

La segona quinzena de juliol. Aquesta és la data donada ahir pel ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, per a la posada en marxa de l’obertura del tram de l’N-II que connecta Orriols amb Vilademuls. En el discurs d’inauguració del Saló Internacional de la Logística, ahir a Barcelona, el ministre va fer diversos anuncis, entre els quals, aquest, que afecta l’esperada obertura d’aquest tram de 3,3 quilòmetres que acumula anys d’entrebancs per passar d’antiga nacional a autovia. Aquest tram és el que enllaça també amb la sortida de l’AP-7.

Aquests dies, estan en marxa els treballs d’asfaltatge de la calçada, que van començar a principis de juny. Uns treballs d’asfaltatge i pintat de la calçada que s’han fet en tres fases i que han provocat alternacions en el trànsit.

Nou anys de retard

Els treballs per desdoblar aquest tram van començar l’any 2010 –sota la presidència de José Luis Rodríguez Zapatero– i amb un projecte que s’havia adjudicat per 16,78 milions. Però mesos més tard, al juliol, les obres es van paralitzar per la retallada en infraestructures del ministre Blanco. Això va fer que aquest tram quedés empantanegat durant cinc anys, ja que no va ser fins al 2015 quan, llavors sota el govern del PP, les obres es van reprendre. Això sí, amb un projecte modificat de manera que la carretera ja no es desdoblava, sinó que es duplicava seguint el traçat de l’N-II. Aquesta modificació també va fer que el projecte s’adjudiqués ara per 11,8 milions. De totes maneres, encara hi va haver una darrera modificació del projecte que es va tirar endavant el febrer del 2017 per ajustar el traçat amb la connexió de la circumval·lació de l’AP-7 i modificar l’enllaç cap a Sant Esteve de Guialbes. Aquesta modificació també va representar afegir 110.000 euros més al projecte. És a dir, que quest tram de l’N-II, de poc més de tres quilòmetres, ha estat empantanegat durant més de nou anys.

Un cop entri en funcionament, encara quedarà pendent dur a terme la variant de Bàscara; tot el tram fins a l’entrada sud de Figueres, que ha d’incorporar les reclamades rotondes de Pontós i Garrigàs –afectades pel concurs de creditors de l’empresa concessionària de l’obra–, i, més al nord encara, l’anomenat “corredor de la mort” que és la variant de Figueres, la variant de Pont de Molins i el tram final de desdoblament entre Pont de Molins i la Jonquera.

LA FRASE

S’haurà d’afegir en la segona quinzena de juliol la posada en servei d’un nou tram de l’A-2 a Girona
José Luis Ábalos
ministre de foment en funcions

LA XIFRA

3,3
Quilòmetres
de distància és el que té el tram entre Orriols i Medinyà, que ha d’entrar en servei.

LA DATA

2010
és l’any
que van començar les obres en aquest tram, seguint un projecte que es va modificar.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona