Infraestructures i serveis

La seguretat, clau en la reforma de la variant de Banyoles

Les obres, que costaran entre 8 i 9 milions, es posaran a licitació aquest any i s’executaran al llarg del 2019

La reforma de la C-66 entre la rotonda de Haribo (Cornellà del Terri) i el bar Les Coves (Serinyà), un tram de 8,5 km conegut com la variant de Banyoles, començarà en el primer trimestre de l’any que ve i durarà aproximadament dotze mesos, segons les previsions de la Generalitat, que ahir va presentar l’avantprojecte a la ciutat de l’estany. Les millores tenen com a principal objectiu rebaixar-hi la sinistralitat i per això els treballs se centren en qüestions de seguretat. La principal mesura és la col·locació d’una barrera física entre els dos sentits de la circulació. Per tal de facilitar els avançaments sense haver d’envair el carril contrari (ara la variant és d’un carril per sentit), s’habilitaran trams amb un tercer carril. En les connexions amb altres carreteres s’hi preveuen uns carrils d’entrada i sortida més llargs. D’altra banda, s’ampliaran les cunetes, s’aplicarà un asfalt més adherent i menys sorollós i s’instal·laran pantalles acústiques. En els enllaços amb altres carreteres, ja fora de la C-66, s’eliminaran els girs a l’esquerra construint-hi rotondes. Tot plegat costarà entre vuit i nou milions d’euros.

Servirà d’exemple

El director d’Infraestructures i Mobilitat, Xavier Flores, va assegurar que hi ha un interès especial que aquesta obra quedi bé perquè servirà de model a intervencions similars en altres carreteres. En aquest sentit, Flores va defensar la millora de vies ja existents com a alternativa a fer carreteres totalment noves.

Abans no s’aprovi, el projecte encara serà examinat de nou per si cal retocar-ne algun aspecte. Si no hi ha entrebancs, la posada a licitació es farà aquest mateix any.

LA XIFRA

14.000
vehicles
diaris de mitjana circulen en aquest tram de la C-66, dels quals, un 7% són vehicles pesants.

Sense perdre de vista el desdoblament

Els alcaldes de Banyoles, Porqueres i Cornellà del Terri van manifestar la seva satisfacció pel projecte, però també van subratllar que no renuncien al desdoblament que, per motius econòmics, s’ha anat ajornant. “Si el trànsit ho exigeix i hi ha recursos, es podrà plantejar en un futur”, va dir l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer. El director d’Infraestructures i Mobilitat va assegurar que la reforma és “compatible” amb el desdoblament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona