Infraestructures i serveis

Calvet lamenta que Foment no concreti sobre la connexió amb els ports de Tarragona i Barcelona

“El Corredor Mediterrani no tan sols passa sinó que també connecta”, subratlla el conseller de Territori

El president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig, celebra el “compromís evident” de l’Estat amb el Corredor Mediterrani

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha lamentat que en l’anunci del ministre de Foment, José Luis Ábalos, sobre l’entrada en funcionament del Corredor Mediterrani el 2021 davant de més d’un miler d’empresaris al Palau de Congressos no hagi concretat sobre la connexió amb les terminals logístiques ni amb el Port de Barcelona i Tarragona. “El Corredor Mediterrani no tan sols passa sinó que també connecta”, ha assenyalat Calvet.

En declaracions als mitjans, Calvet ha celebrat l’anunci al Ministeri –”el donem per bo”, ha dit– i que impliqui que dues grans obres pendents com la plataforma de Vandellòs a Tarragona i el tercer fil entre Tarragona i Castellbisbal ja estiguin acabades en poc més de dos anys.

“Ens preocupa molt que en aquesta definició de les terminals logístiques dels Ports de Tarragona i de Barcelona no estiguem encara en el mateix calendari”, ha insistit el conseller de Territori i Sostenibilitat, que ha fet una crida a reivindicar projectes de connexió als ports de Barcelona i Tarragona i “s’hi treballi amb diligència perquè en les dates previstes no tan sols sigui una infraestructura que passi sinó que connecti la nostra economia i la societat al món”.

Calvet ha recordat que “Catalunya ja fa molts anys” que reivindica el Corredor Mediterrani i ha elogiat la tasca de Ferrmed i la Taula Estratègia del Corredor Mediterrani i ha donat a “benvinguda a tota la comunitat econòmica i social que dóna suport al projecte”.

Per la seva banda, el president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig, celebra el “compromís evident” de l’Estat amb el Corredor Mediterrani. El president valencià ha celebrat el “compromís evident” del govern espanyol de posar en funcionament el Corredor Mediterrani el 2021. Amb tot, ha alertat que ara és necessari que hi hagi un “seguiment” i una “avaluació constant” perquè es compleixin els terminis.

Puig ha qualificat d’”absurd” i “d’anomalia històrica” la manca d’aposta pel Corredor Mediterrani per part dels diferents governs centrals. “La xarxa viària no pot ser centralista com ha estat històricament”, ha dit. A més, ha destacat que el País Valencià està tenint un “paper capdavanter” en l’impuls del Corredor Mediterrani.

El president de la Generalitat valenciana ha reclamat un “calendari cert més enllà dels Pirineus” i ha exigit a la Unió Europea que tingui “un paper més actiu”. “La Unió Europea no només ha de pintar els corredors, també ha d’impulsar-los”, ha assegurat Puig.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona